Jest to bardzo pomocne, ułatwia szybką orientację w tekście, ułatwia uczenie się, przyśpiesza czytanie, ponieważ w ten sposób bez zagłębiania się w treść od razu wiesz czego on dotyczy. Skorzystaj z tego!
Podziel kartkę na dwie części – margines z lewej strony, kilka centymetrów i resztę przeznacz na treść zasadniczą notatki. Notuj w tej głównej “rubryce”, a po zakończeniu notowania możesz przejrzeć ją jeszcze raz i w tym lewym marginesie, zanotuj o czym dany kawałek notatki mówi. W ten sposób na lewej stronie kartki stworzysz sobie podtytuły, streszczające Ci zawartość akapitów.
Może to być zwykłe bezpośrednie nazwanie tego tematu. Ale może to być zapis odrobinę lepszy – np. rysunek, symbol, diagram lub śmieszne hasło – to wszystko pozwala łatwiej zapamiętać.
• Używaj kolorowych pasków samoprzylepnych do zaznaczania ważnych informacji w książkach, rozdzielania działów, dziennika, notesu. Dzięki temu szybko znajdziesz to, czego szukasz, zyskując czas i oszczędzając sobie frustracji.
• Używaj koszulek i segregatorów, wypracuj swój własny styl archiwizacji (tematycznie, chronologicznie, itd).
• Stosuj znaki i symbole zamiast oznaczeń słownych, bo rysunki rozpoznaje się szybciej niż tekst.
• Stosuj diagramy, mapy myśli, rysunki, schematy, wykresy. Mówi się, że jeden obraz często mówi więcej niż 1000 słów. Dzięki technikom wizualnym uruchamiasz swoją prawą półkulę mózgu.
Ok, zapoznałeś się z całym wpisem i co teraz? Możesz te informacje zaaplikować do życia albo nic z tym nie zrobić. Bo prawda jest jedna: będziesz miał tyle ile wyćwiczysz i ani grama więcej.
Zaglądaj na mój blog – stale coś nowego: www.bartekpopiel.pl