Dzienniczek Dobrych Wiadomości to książeczka zeszytowego rozmiaru, wręczana przez wychowawcę każdemu uczniowi, w której to dziecko zbiera pochwały, potwierdzone podpisami nauczycieli i rodziców. Każda dobra wiadomość powinna być wpisywana niezwłocznie, tak aby dziecko poczuło się wyróżnione i dowartościowane.
Samoocenę uczniów podwyższa jedna ze szczególnych kartek Dzienniczka, na której dziecko wpisuje, co je go zdaniem zasługuje na szczególną uwagę. Są tam dwa zdania do samodzielnego dokończenia: „Jestem naprawdę dobry w…” oraz „Dzisiaj udało mi się…”.
Swoimi sukcesami dzieci mają możliwość pochwalenia się przed szerszym gronem społeczności szkolnej w Dniu Sukcesu.
Wpisy do Dzienniczka wskazują także rodzicom drogę do wspierania swojego dziecka. Swoim podpisem nie tylko poświadczą przeczytanie pochwały, ale też porozmawiają o tym z dziećmi, ucieszą się razem z nimi.
Dzienniczek spełnia wielce znaczącą rolę terapeutyczną – uczeń zawsze może do niego zajrzeć, wrócić do wpisów z przeszłości i przypomnieć sobie rzeczy, w których naprawdę jest mocny.
Polecamy: W kilku słowach o terapii pedagogicznej
Wszystko mówiącym Mottem Dzienniczków jest:
Wierzę, że nie zginę w tłumie
Każdy z nas jest świetny w tym, co umie
I gdziekolwiek pójdziemy,
Pokażemy wszystkim, ile wiemy!
Opracowanie: pedagog Kinga Ignaszewska – Łaz
Źródło: Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji 1(6) 2010
Zobacz także: Czym jest afazja?