POLECAMY

Hit! 10 propozycji dietetycznych obiadów. Najlepsze przepisy na niskokaloryczne obiady!

Jesteś na diecie odchudzającej i nie wiesz, jak urozmaicić obiady? Zobacz 10 dietetycznych, pysznych, łatwych i szybkich przepisów na obiad.
Agata Bernaciak / przedwczoraj
Hit! 10 propozycji dietetycznych obiadów. Najlepsze przepisy na niskokaloryczne obiady! fot. Fotolia

Dieta nie musi być nudna, a gotowanie dietetycznych obiadów nie powinno zajmować dużo czasu.  Wypróbuj nasze przepisy a zapomnisz o gotowych daniach i lunchach z firmowej stołówki. 

Dietetyczne obiady

Zobacz najlepsze propozycje dietetycznych obiadów!

1. Chili wegetariańskie - 371 kcal

  • Na łyżce stołowej oliwy z oliwek usmaż posiekany ząbek czosnku i 1/2 dużej, posiekanej czerwonej papryki.
  • Dodaj szczyptę zmielonego kminku i 2 posiekane pieczarki. Gotuj 5 min podlewając wodą.
  • Dodaj pół 400-gramowej puszki pomidorów wraz z sokiem i pół 400-gramowej puszki odcedzonej czerwonej fasoli.
  • Gotuj na wolnym ogniu 10 min.
  • Podawaj z 1/2 szklanki gotowanego niełuskanego ryżu.

2. Dietetyczny kurczak po chińsku - 419 kcal

  • Pokrój na paski pierś kurczaka (140 g).
  • Usmaż na łyżce oliwy łyżeczkę posiekanego imbiru, łyżkę posiekanej kolendry, wyciśnięty ząbek czosnku, 2 łyżki sosu sojowego i sok z 1/2 cytryny.
  • Dodaj 1/2 szklanki groszku cukrowego, 1,5 szklanki poszatkowanej kapusty, 2 marchwie pokrojone w paski.
  • Gotuj 10 minut.
  • Podaj z 1/2 szklanki ugotowanego, brązowego ryż.

3. Sałatka nicejska z fetą - 360 kcal

  • Małe jajko ugotuj na twardo, poczekaj, aż się schłodzi, obierz ze skorupki i pokrój na kawałki.
  • W salaterce zmieszaj je z posiekanym liściem sałaty rzymskiej, 1/4 szklanki posiekanej i ugotowanej na parze fasolki szparagowej oraz niepełną szklanką posiekanego ogórka. Wymieszaj.
  • Na wierzch połóż 2/3 luźno napełnionej szklanki pokruszonego sera feta, 2 wydrylowane czarne oliwki oraz 1 łyżkę posiekanej natki pietruszki.
  • Całość dietetycznego obiadu skrop octem winnym.

4. Sałatka z tuńczykiem, fasolą i sosem czosnkowym - 267 kcal

  • W salaterce zmieszaj 1 i 1/2 miseczki białej fasoli z puszki, osączonej i opłukanej, jedną 140 gramową puszkę nierozdrobnionego białego tuńczyka w sosie własnym, odsączonego, 50 g pomidorków winogronowych i szklankę – luźno powkładanego – młodego szpinaku.
  • W oddzielnej miseczce zmieszaj ząbek wyciśniętego czosnku, sok cytrynowy wraz ze startą skórką z 1 cytryny, 1/2 łyżki oliwy z oliwek i kilka kropel octu winnego.
  • Tak przygotowanym sosem skrop dietetyczną sałatkę i dokładnie wszystko wymieszaj. Jedz od razu po przyrządzeniu.

5. Łosoś pieczony z pomidorami - 279 kcal

  • Zagrzej piekarnik lub opiekacz do 200 st. C.
  • Naczynie do pieczenia posmaruj bardzo cieniutką warstwą oleju rzepakowego lub oliwy z oliwek.
  • W naczyniu umieść 140-gramowy filet z łososia bez skóry z 10 pomidorami winogronowymi. Zapiekaj przez 15–20 min, aż ryba będzie gotowa.
  • Podawaj z 1/2 szklanki pokrojonej i ugotowanej na parze fasolki szparagowej. Nasza rada: Możesz też upiec samą rybę (doprawiając ją np. rozmarynem), a z gotowanej fasolki i surowych pomidorów przygotować sałatkę (wystarczy wymieszać warzywa i przyprawić odrobiną soli oraz pieprzu).

6. Dietetyczna pizza wegetariańska - 358 kcal

  • Nastaw piekarnik na 200 st. C.
  • Na 20-centymetrowej tortilli pełnoziarnistej połóż łyżkę stołową przecieru pomidorowego i 50 g pokrojonej w kostkę świeżej mozzarelli.
  • Na wierzch wrzuć 170 g drobno posiekanych warzyw ugotowanych na parze. Do tego dania będą pasować pieczarki, czerwona papryka, cukinia, czerwona cebula, bakłażan, szpinak.
  • Posyp włoską mieszanką ziołową.
  • Wstaw do piekarnika na 5–10 min, aż ser się roztopi.
  • Zamiast tortilli możesz użyć razowego naleśnika. Przygotuj dość rzadkie ciasto z jajka, 1/2 szklanki mąki razowej i odtłuszczonego mleka (porcja na 2 sztuki). Usmaż bez tłuszczu.
  • Do pizzy zużyj 1 sztukę, a drugą możesz zamrozić. Dietetyczny obiad gotowy!

7. Befsztyk marynowany w occie - 393 kcal

  • Nakłuj mięso wołowe (170 g) widelcem w kilku miejscach, by lepiej przeszło marynatą.
  • 1/3 szklanki octu balsamicznego zmieszaj ze zmielonym pieprzem i ząbkiem czosnku oraz 2 łyżkami oliwy z oliwek. Włóż je do dużego plastikowego worka z mięsem i zamknij w lodówce na ok. 10 godzin.
  • Po wyjęciu rozgrzej grill, smaż ok. 8 minut z każdej strony.
  • Marynatę, która pozostała w woreczku, przełóż do garnka i i gotuj 5 minut. Tak przyszykowane mięso pokrój na paseczki i skrop sosem.

8. Soja z sezamem i młodą cebulką - 212 kcal (przepis na 4 porcje dietetycznego obiadu)

  • W średniej wielkości garnku na dużym ogniu zagotuj soję (340 g soi w strączkach), sos sojowy (1 łyżka) i wodę (pół szklanki), co jakiś czas mieszając.
  • Gotuj ok. 15 minut, aż cały płyn wyparuje.
  • Po wyjęciu dodaj migdały, sos chili, zmieloną cebulkę, olej sezamowy i pieprz.

9. Przegrzebki w sezamie - 355 kcal (przepis na 4 porcje dietetycznego obiadu)

  • Osusz przegrzebki ściereczką i posól z obu stron.
  • Zamocz jedną stron przegrzebka w białku jajka i umieść w sezamie.
  • Następnie usmaż na patelni z olejem arachidowym panierką w dół (ok. 4 minut), aż się zarumieni. Obróć na drugą stronę (smaż 6 minut).
  • W międzyczasie gotuj przez 6 minut młodą kapustę chińską (ok. 6 główek).
  • Podawaj razem, posypane pestkami słonecznika.

10. Sałatka ziemniaczana z curry - 226 kcal (przepis na 4 porcje dietetycznego obiadu)

  • Wsyp ugotowane i pokrojone w kostkę ziemniaki (ok. 0,5 kg) do miski, dodaj 2 młode cebulki, pół szklanki migdałów i rodzynek. Wymieszaj.
  • Następnie w osobnej miseczce wymieszaj jogurt z curry oraz innymi, ostrymi przyprawami.
  • Wylej na ziemniaki i delikatnie wymieszaj.

Zobacz także:
Prosta, szybka i skuteczna dieta odchudzająca. Gotowy jadłospis na 7 dni! 
7 propozycji dietetycznych obiadów wegetariańskich
13 pomysłów na słodki i dietetyczny podwieczorek

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (6)
/3 dni temu
nie wiedzialam ze befsztyk moze byc dietetyczny! wow
/2 miesiące temu
Różne są pomysły :) Ja często na diecie jem zupy :) zdrowe, łatwe do zrobienia i sycące. Bardzo spoko jest żurek od krakusa na bazie zakwasu bo bardzo ułatwia robienie obiadu.
/5 miesięcy temu
Ja najbardziej lubie naleśniczki z mąką konopną. Do tego do picia syrop bio konopny z rokitnikiem. Znalazłam świetny sklep ze zdrowymi produktami, o ten: konopiafarmacja pl - sprawdzony, szybka wysyłka i tania 9,99 paczkomat :)
POKAŻ KOMENTARZE (3)