Załatwianie prywatnych spraw w godzinach pracy

Załatwianie prywatnych spraw w godzinach pracy fot. Fotolia
W pewnych przypadkach jest to dozwolone!
Milena Oszczepalińska / 09.03.2016 06:01
Załatwianie prywatnych spraw w godzinach pracy fot. Fotolia

Obecnie coraz mniej z nas pracuje w godzinach 8-16. Raczej przychodzimy do pracy później, ale też później z niej wychodzimy. Niekiedy praca wymaga od nas szczególnego poświęcenia i wówczas przesiadujemy w niej naprawdę wiele godzin. Jak w takiej sytuacji znaleźć czas na załatwienie ważnych spraw prywatnych? Otóż jest na to sposób!

Załatwianie prywatnych spraw w godzinach pracy

Nie da się ukryć, że pracownicy coraz bardziej wymuszają na pracodawcach możliwość pracy w elastycznym wymiarze. Chcą móc pogodzić pracę, którą lubią i cenią z innymi pasjami, z rodziną. Taką elastyczność coraz bardziej zapewnia też sam Kodeks pracy, który reguluje m.im. właśnie czas pracy i obowiązki pracowników.

Od jakiegoś czasu jest możliwość zwolnienia się na kilka godzin w celu załatwienia prywatnych spraw bez konieczności brania całego dnia urlopu wypoczynkowego, co bywało bardzo niedogodne dla pracowników. Aby móc wyjść z pracy wcześniej lub przyjść do niej nieco później, wystarczy złożyć u pracodawcy stosowny wniosek.

Jak odrobić godziny, które poświęciliśmy na prywatne sprawy?

Oczywiście opuszczone godziny trzeba odrobić, ale można to ustalić z pracodawcą, nie trzeba odrabiać ich w tym samym dniu, w którym brało się zwolnienie. Można zrobić to w innym dogodnym terminie. Naturalnie odrabiane godziny nie są liczone jak nadgodziny.

Możliwość pracowania w systemie elastycznym jest cenionym przez pracowników udogodnieniem wprowadzonym przez Kodeks pracy. Tak naprawdę najważniejsze jest to, by wykonać wszystkie zadania, a nie by przebywać w pracy w określonych godzinach. Pracownicy coraz bardziej szanują swój czas i o wiele bardziej wolą pracować elastycznie, w systemie zadaniowym, niż w sztywnych godzinach.

Sprawdź też inne porady na temat pracy: