Stres w pracy - jak go łagodzić fot. Fotolia

Stres w pracy - jak go łagodzić

Które z nich są według ciebie najskuteczniejsze?
Milena Oszczepalińska / 08.04.2015 06:36
Stres w pracy - jak go łagodzić fot. Fotolia

Jeżeli masz stresującą pracę, musisz znaleźć sposób na relaks. Jedne sposoby są lepsze, inne gorsze, niewątpliwie jednak każdy z nas musi znaleźć to, co spowoduje, że stres nagle minie. To bardzo ważne, jeśli chcemy zachować zdrowie jak najdłużej.

Oto sposoby na stres w pracy:

Nie wszystkie z nich oczywiście rekomendujemy, ale przedstawiamy wam te najczęściej wybierane przez Polki. Jeśli więc twoją metodą na stres w pracy jest jakaś niezdrowa używka, może warto pomyśleć nad zamianą jej na jakieś zdrowsze odstresowywanie?

1. Popijanie ziołowych naparów

Jest wiele ziół, które mają działanie kojące, uspokajające i wyciszające. Wybierz te zioła, które smakują ci najbardziej i popijaj je regularnie. Na stres polecamy: melisę, werbenę, pokrzywę, kozłek lekarski (walerianę), dziurawiec lub głóg.

2. Przerwa na papierosa

Każdy palacz zapalczywie broni tezy, że papierosy odstresowują. Na szczęście ci, którzy nie palą, nie nabierają się na te frazesy. Kiedy palimy papierosa, wcale nie relaksujemy się, tylko skupiamy umysł na czymś innym. Jest to zwyczajne odwrócenie uwagi od problemu, a nie pokonanie go. Jeśli papieros jest twoim sposobem na stres, nie dziw się, że tak słabo sobie z nim radzisz.

3. Drzemka lub spacer

Odpoczynek bardzo dobrze wpływa na odstresowanie się. 15 minutowa drzemka pozwoli ci zrelaksować się i wyciszyć, spacer natomiast dotleni mózg. Wypoczęty umysł będzie pracował lepiej, ale też lepiej radził sobie z ewentualnym stresem.

4. Słuchanie muzyki

Relaksacyjne właściwości muzyki znane są od wieków. Jeśli więc czeka cię bardzo stresujący dzień w pracy, nie zapomnij wziąć z domu słuchawek. Praca przy ulubionej melodii zawsze będzie przyjemniejsza.

Zobacz też:


5. Podjadanie słodyczy

Zajadanie stresu jest coraz powszechniejszym sposobem na walkę z nim. Ale czy skutecznym? Podjadanie niezdrowych przekąsek przy pracy siedzącej powoduje wzrost wagi, a co za tym idzie, pogorszenie się samopoczucia i poczucia własnej atrakcyjności. A czy wówczas nie stresujemy się? Owszem, nawet bardziej, bo nie dość, że nie idzie nam w pracy, to jeszcze nie mieścimy się w kolejne ubrania. Starajmy się zatem nie walczyć ze stresem w pracy za pomocą kolejnych ciasteczek lub batoników.

6. Aktywność fizyczna

Każdy, kto uprawia sport, wie, jak wysiłek fizyczny wpływa na jego mózg. Treningi mimo że męczące, dają radość i optymizm. Stres w pracy bardzo dobrze jest odreagować np. popołudniowym joggingiem lub przejażdżką rowerową. Razem ze złością podczas aktywności fizycznej wypalamy także nadmierne kilogramy. Czy może być lepszy sposób na stres? I na smukłą sylwetkę?

7. Wyładowywanie złości na innych

Niektórzy próbują rozładować stres, wrzeszcząc na wszystkich wokół. Czy jednak nerwowa atmosfera może łagodzić stres? I czy to, że stresujemy wszystkich wokół, naprawdę daje nam ukojenie? Jeśli czeka nas stresujący dzień, powinniśmy raczej starać się o spokojną i przyjazną atmosferę, a nie dodatkowo wprowadzać nerwowość przez epatowanie okropnym nastrojem.

8. Wypłakiwanie się komuś bliskiemu lub w samotności

Płacz oczyszcza. Czasami jest nam potrzebny. Nie powinnyśmy jednak dopuszczać do tego, by płacz stał się naszym codziennym sposobem na stres. Przede wszystkim musimy radzić sobie z emocjami i nie pozwalać, by przykre lub stresujące rzeczy aż tak bardzo nas dotykały, że jedynym sposobem na ich rozładownie będzie płacz. W przeciwnym razie możemy poważnie zniszczyć nasz system nerwowy.

Zobacz też:

9. Odstresowujące gadżety

Na rynku jest wiele dostępnych tego rodzaju przyrządów, które mają nas odstresować. Są to zwykle jakieś rzeczy, które zajmują nam ręce, np. piłeczki do ugniatania, gumowe długopisy. Tego typu przyrządy działają bardzo doraźnie i pozwalają na walkę ze stresem w sytuacji, w której mamy np. ważne wystąpienie publiczne i bardzo się denerwujemy.

10. Treningi relaksacyjne

Jeżeli możesz pozwolić sobie na profesjonalne techniki relaksu, warto wybrać się na cykl treningów relaksacyjnych. Dadzą one ukojenie na dłużej i nauczą cię, jak walczyć ze stresem już w chwili, gdy się on pojawi. Im szybciej zyskasz spokój, tym trudniej będzie wyprowadzić się z równowagi.

11. Wyjazd do SPA

Raz na jakiś czas warto się totalnie odstresować. W SPA masz szansę na relaks zarówno dla ciała, jak i umysłu. Po powrocie koledzy z pracy na pewno zauważą, że wręcz emanujesz spokojem.

12. Masaż

Jeżeli nie kilkudniowy pobyt w SPA, to może chociaż masaż? Salony masażu dostępne są niemal w każdym mieście. Jeżeli zatem masz za sobą wyjątkowo ciężki dzień, zanim jechać po pracy prosto do domu i do kolejnych obowiązków, odwiedź salon masażu. Chyba twoi domownicy będą woleli widzieć cię później, ale uśmiechniętą niż wcześniej, zestresowaną i złą.

Zobacz też: