5 ćwiczeń, by zadbać o figurę w pracy

Dowiedz się, jakie ćwiczenia możesz wykonywać w pracy!
/ 18.02.2014 16:31

Nawet jeśli siedzisz osiem godzin za biurkiem, możesz zadbać o swoją sylwetkę i mięśnie!

Jak dbać o figurę w pracy?

fot. Fotolia

Organizm człowieka nie jest w naturalny sposób przystosowany do zbyt długiego pozostawania w pozycji siedzącej.

Praca za biurkiem może bardzo obciążać stawy i kręgosłup, a także mięśnie. Długie pozostawanie w wymuszonej pozycji wyrządza szkody naszemu ciału i układowi kostnemu oraz mięśniowemu!

Możesz jednak łatwo temu zapobiec, wykonując proste ćwiczenia. Dzięki nim odciążysz stawy i choć trochę wzmocnisz mięśnie! Dasz również chwilę wytchnienia swojemu organizmowi.
Nie zdziwisz współpracowników, bo prawdopodobnie nawet nie zauważą, że wykonujesz właśnie jakieś ćwiczenia.

  1. 1. Siedząc przy biurku, stawiaj stopy na palcach, a potem wykonuj nimi ruchy okrężne - zamaszyste kółka. Możesz również "kręcić kółka" w powietrzu!
  2. 2. Napinaj i rozluźniaj mięśnie pośladków. Postaraj się napinać jak najmocniej, dzięki temu je ujędrnisz!
  3. 3. Aby odciążyć mięśnie karku, wykonuj okrężne ruchy głową.
  4. 4. Usiądź prosto i przez minutę napinaj i rozluźniaj mięśnie brzucha. Wprawdzie to nie brzuszki, ale takie ćwiczenie na pewno wyjdzie ci na dobre!
  5. 5. Stawiaj stopy na przemian - raz na palcach, a raz na piętach. Powtórz ćwiczenie kilkanaście razy. Najlepiej wykonywać je bez butów!
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)