wycieczka, reklamacje, zwroty, prawo fot. Panthermedia

Zwrot pieniędzy za wycieczkę

Jeśli wycieczka nie dojdzie do skutku, organizator musi zwrócić ci pieniądze!
/ 25.11.2010 16:26
wycieczka, reklamacje, zwroty, prawo fot. Panthermedia
Chyba każda z nas słyszała o kłopotach niektórych biur podróży. Po ich bankructwie wycieczkowicze musieli jak niepyszni wracać do domu z dopiero co rozpoczętych wakacji. A na dodatek stracili pieniądze. Aby takie sytuacje nie miały miejsca, zmienione zostały niektóre przepisy w ustawie o usługach turystycznych.

Zgodnie z nimi:
- Organizator musi – na wypadek swojej niewypłacalności – zapewnić pieniądze, które umożliwią turystom powrót do kraju, zwrot kwoty wydanej na wycieczkę w całości lub odpowiedniej części, jeśli wyjazd nie dojdzie do skutku.

Przepisy jednoznacznie określiły też kwestie związane ze składaniem reklamacji.
• W piśmie musisz określić, na czym polega niedotrzymanie umowy przez biuro oraz czego domagasz się w zamian. Na złożenie reklamacji masz 30 dni od zakończenia turnusu. Jeśli biuro nie ustosunkuje się do twojej skargi w ciągu 30 dni od zakończenia imprezy lub złożenia pisma, to znaczy, że uznało twoje racje.

Porady prawne i finansowe - forum >>