Masz prawo odzyskać nawet połowę ceny biletu. Jeżeli opóźnienie jest duże, kolej musi zapewnić na swój koszt hotel oraz posiłki i napoje. Ta zasada obowiązuje jednak tylko w pociągach ekspresowych, Express InterCity, EuroCity oraz EuroNight, a także w połączeniach międzynarodowych między państwami Unii Europejskiej (jeśli chodzi o inne pociągi, np. TLK, nowe przepisy zaczną w nich obowiązywać z końcem 2014 r.).
Jeśli podróżujesz jednym z ww. pociągów, przysługuje ci zwrot:
- 25 proc. ceny biletu, gdy opóźnienie wynosi od 60 do 119 minut;
- 50 proc. ceny biletu, jeśli opóźnienie wynosi 120 minut lub więcej.
Aby dostać odszkodowanie, musisz wypełnić wniosek (znajdziesz na stronie www.intercity.pl). Należy go złożyć na największych dworcach w Centrum Obsługi Klienta. Możesz też wysłać go pocztą na jeden z poniższych adresów:
- PKP InterCity, Zakład Centralny, Al. Jerozolimskie 54, 00-024 Warszawa;
- PKP InterCity, Zakład Zachodni, al. Niepodległości 8, 61-875 Poznań;
- PKP InterCity, Zakład Południowy, rondo Mogilskie 1, 31-516 Kraków.
Do wniosku należy dołączyć bilet i zaświadczenie o opóźnieniu wystawione przez pracownika kasy, kierownika pociągu lub konduktora w dniu spóźnienia.
Warto wiedzieć!
Jeśli odszkodowanie byłoby niższe niż wartość 4 euro, wniosek o nie nie zostanie rozpatrzony
Porady prawne i finansowe - forum >>