- imię i nazwisko - imiona rodziców
- datę urodzenia
- miejsce zamieszkania
- wykształcenie
- przebieg dotychczasowego zatrudnienia
- inne dane osobowe konieczne do korzystania ze szczególnych uprawnień przewidzianych w prawie pracy
- PESEL
- dokumenty związane z ubieganiem się o zatrudnienie
- dokumenty związane z nawiązaniem stosunku pracy i jego przebiegiem
- dokumenty związane z rozwiązaniem stosunku łączącego pracodawcę z pracownikiem.
Pracodawca przechowuje w aktach osobowych pracownika kopie składanych dokumentów. Oryginałów dokumentów pracodawca może żądać od pracownika tylko do wglądu lub do sporządzenia ich odpisów lub kopii.
Pracodawca ma obowiązek prowadzenia jeszcze następujących elementów dokumentacji pracowniczej:
- dokumentacja, która dotyczy podejrzenia o chorobę zawodową lub dotknięcia pracownika taką chorobą
- wypadki przy pracy lub wypadki w drodze do lub z pracy
- karta ewidencyjna czasu pracy w zakresie obejmującym prace w poszczególnych dobach roboczych, w tym pracę w niedziele i święta, w nocy, w godzinach nadliczbowych oraz w dni wolne od pracy wynikające z rozkładu czasu pracy w pięciodniowym tygodniu pracy, a także dyżury, urlopy.
źródło: artykuly.com.pl