reklamacje, biuro podróży, wycieczka, porady prawne, narty, góry fot. Dreamstime

Jak reklamować nieudany wyjazd

Jeśli warunki wycieczki były niezgodne z umową, koniecznie złóż reklamację!
/ 19.02.2011 13:28
reklamacje, biuro podróży, wycieczka, porady prawne, narty, góry fot. Dreamstime
Wykupiłam w biurze podróży pobyt w górach. Niestety, warunki nie były takie, jakich się spodziewałam. Co mam zrobić w tej sytuacji?
Paula W., Opole


W opisanej sytuacji  powinna Pani złożyć pisemną reklamację. Biuro podróży odpowiada bowiem za zgodność warunków proponowanych w ofercie z tymi, jakie klient zastaje na miejscu. Reklamację trzeba złożyć w ciągu 30 dni od zakończenia turnusu. Należy w niej wskazać wady wycieczki, załączyć dowody potwierdzające przedstawiane zarzuty (np. zdjęcia) i określić wysokość odszkodowania żądanego od biura podróży. Organizator ma 30 dni na ustosunkowanie się do zarzutów. Jeśli tego nie zrobi, to znaczy, że uznał Pani roszczenie. Jeżeli natomiast biuro podróży uchyla się od odpowiedzialności, trzeba będzie skierować sprawę do sądu cywilnego.

W razie problemów z napisaniem pozwu lub ustaleniem kwoty odszkodowania, warto zwrócić się o pomoc do miejskiego Rzecznika Konsumenta. Może on również poprowadzić Pani sprawę w sądzie.

Warto wiedzieć:
Występując do sądu z roszczeniem o odszkodowanie, należy wpłacić tzw. wpis tymczasowy – 5 proc. żądanej kwoty  

Alicja Hass / Pani domu

Porady prawne i finansowe - forum >>