Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, jeżeli kupujący stwierdzi tę niezgodność przed upływem dwóch lat od wydania towaru. Termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, sprzedający i kupujący mogą wspólnie zgodzić się na skrócenie tego terminu, jednak nie poniżej jednego roku
Konsument musi powiadomić sprzedawcę o niezgodności towaru z umową w terminie dwóch miesięcy od chwili jej stwierdzenia. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem. Uwaga: termin ten nie obowiązuje przy zakupie artykułów spożywczych- przy zgłaszaniu reklamacji żywności należy się kierować krótszymi terminami.
Roszczenia kupującego przedawniają się z upływem roku od stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru z umową.
Termin przedawnienia nie biegnie w czasie wykonywania naprawy lub wymiany, oraz w czasie prowadzenia rokowań pomiędzy kupującym a sprzedawcą- nie mogą one jednak trwać dłużej niż trzy miesiące.