Sprawdź terminy
Zgodnie z przepisami, list ekonomiczny powinien trafić do adresata w ciągu 3 dni, natomiast gdy ma naklejkę priorytet – następnym dniu roboczym po nadaniu. Warunek – musisz go wysłać przed godziną 15. Inaczej jest on traktowany, tak jakby był nadany dnia następnego. Gdy list priorytetowy wysyłasz do jednego z krajów europejskich, czas doręczenia wynosi 3 dni, gdy w inny rejon świata – 5 dni. Listy polecone mają takie same terminy, jak przesyłki nie rejestrowane. Pamiętaj! Jeżeli wysyłasz list polecony, weź pokwitowanie nadania. Bez niego nie załatwisz ewentualnej reklamacji.Złóż skargę
Poczta powinna realizować usługę w/terminach określonych przepisami. Gdy twój list przyjdzie z dużym opóźnieniem lub nie dotrze do/adresata, masz prawo wnieść skargę. Możesz to zrobić najwcześniej 5. dnia od/nadania przesyłki priorytetowej lub 7. dnia – gdy wysłałaś list zwykły, ale nie później niż 30 dni od/nadania listu. Skargę składasz w dowolnym urzędzie pocztowym.Reklamuj przesyłkę
Jeśli wysłałaś przesyłkę rejestrowaną (np./list polecony) i ta zaginęła, złóż reklamację. Masz na to 14 dni od/jej nadania. Na/tej podstawie poczta jest obowiązana zwrócić ci opłatę pobraną za/nadanie.Warto wiedzieć!
Za zagubienie listu poleconego można żądać od poczty odszkodowania w wysokości pięćdziesięciokrotności pobranej opłaty. Natomiast za przesyłkę z zadeklarowaną wartością – do wysokości podanej kwoty.