kobieta na zakupach fot. Fotolia

Reklamacja - jak zareklamować produkt, gdy nie masz paragonu

To możliwe! Zobacz sama.
kobieta na zakupach fot. Fotolia

Problemy z wymianą towarów albo zwrotem pieniędzy za produkty, do których paragony zostały wyrzucone albo zgubione nie muszą być już koszmarnym problemem. Zobacz, jak zgłosić reklamację, nawet gdy straciłaś paragon.

Co może zrobić klient?

Wszyscy doskonale wiedzą, że wydruki z kas fiskalnych gubią się, a sam napis z nieznanych przyczyn się ściera. Paragon nie jest jedynym potwierdzeniem, że zakupiłaś dany produkt. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jasno przedstawia swoje stanowisko w tej kwestii. W sytuacji zgubienia paragonu śmiało możesz okazać inny dowód zakupu, np.

  • fakturę,
  • wyciąg z konta bankowego,
  • potwierdzenie płatności kartą.

Co musi zrobić sprzedawca?

Sprzedawca ma obowiązek przyjąć pisemną reklamację oraz okazane przez ciebie potwierdzenie zakupu. Decyzję w sprawie reklamacji powinien podjąć w ciągu 14 dni. Jeśli po upływie tego terminu nie uzyskasz informacji o decyzji, to według Kodeksu Cywilnego reklamacja została uznana za zasadną i należy ci się wymiana towaru albo zwrot pieniędzy.

Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.


KC, art. 561

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj: