reklamacja, wycieczka, biuro podróży fot. Panthermedia

Jak najlepiej zapłacić za wycieczkę

Marzę, by pojechać do Włoch. Za wycieczkę wolałabym zapłacić z wyprzedzeniem, lecz boję się, że biuro może zbankrutować i stracę pieniądze. Jak uchronić przed taką sytuacją?
/ 09.07.2012 09:46
reklamacja, wycieczka, biuro podróży fot. Panthermedia
Upadku biura podróży nie da się przewidzieć, ale można się przed taką sytuacją zabezpieczyć. Praktyka pokazuje, że gdy za wycieczkę zapłacimy gotówką lub przelewem, a biuro upadnie, pieniędzy raczej nie odzyskamy. W postępowaniu upadłościowym klient indywidualny liczy się najmniej. Inaczej jest, gdy wyjazd opłacimy za pomocą karty. Transakcje dokonane kartą mają bowiem charakter zwrotny i mogą zostać unieważnione. Jeśli biuro upadnie, aby odzyskać pieniądze, należy w banku, który wydał kartę złożyć odpowiednią reklamację. Można to zrobić w oddziale lub – to możliwe w coraz większej liczbie banków – także przez telefon.

W reklamacji powinniśmy opisać zaistniałą sytuację, powołując się na nieotrzymanie opłaconej usługi turystycznej. Jeśli bank o to poprosi, trzeba przedstawić także kopię umowy z biurem i pismo informujące o odwołaniu imprezy. W rezultacie takiej reklamacji pieniądze wracają na nasze konto.

Paweł Majtkowski
główny analityk firmy Expander