Co zrobić, gdy…masz kłopoty z Internetem

kobieta, dziewczyna, komputer, internet, reklamacje, wydatki fot. Panthermedia
Założyłaś Internet. Z początku działał bez zarzutu, ale potem przestał, a może dostałaś za wysoki rachunek. Co zrobić?
/ 24.03.2011 15:11
kobieta, dziewczyna, komputer, internet, reklamacje, wydatki fot. Panthermedia
Skontaktuj się z operatorem
Najpierw spróbuj telefonicznie wyjaśnić przyczynę problemu. Może sprawę uda się załatwić od razu. Pamiętaj, że jeśli przerwa trwała krócej niż 36 godzin w ciągu miesiąca, to nie masz prawa do odszkodowania od operatora. Natomiast gdy była dłuższa, przysługuje ci odszkodowanie w wysokości 1/15 abonamentu za każdy dzień.

Jeśli rozmowa z operatorem nic nie da, trzeba będzie reklamować usługę. Podobnie w sytuacji gdy dostaniesz zawyżony rachunek.

Złóż reklamację
Możesz to zrobić telefonicznie, ustnie do protokołu sporządzonego przez pracownika w biurze obsługi klienta (domagaj się potwierdzenia przyjęcia reklamacji na piśmie) albo pisemnie. W piśmie muszą się znaleźć m.in.: twoje dane, określenie przyczyny reklamacji i okresu, w jakim wystąpiła usterka, twój numer ewidencyjny (znajdziesz go na rachunku albo w podpisanej przez ciebie umowie), wysokość kwoty odszkodowania, jakiego się domagasz.

Reklamację należy złożyć w ciągu 12 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu usług telekomunikacyjnych, lub od dnia, w którym usługa została nienależycie wykonana. Jeśli reklamujesz zawyżony rachunek, termin biegnie od doręczenia faktury. Operator ma 30 dni, by udzielić ci odpowiedzi. Jeżeli tego nie zrobi, to znaczy, że uznał reklamację.

Pamiętaj!
Gdy operator nie uzna reklamacji, możesz zwrócić się do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z wnioskiem o mediację. Dokładne informacje uzyskasz pod numerem telefonu 22 53 49 493. Na mediację musi zgodzić się operator.

Porady prawne i finansowe - forum >>

Redakcja poleca

REKLAMA