Profesjonalnie przygotowany dokument powinien jednak zawierać zestaw standardowych składników:
- strona tytułowa i spis treści – wymóg formalny; zachowany czytelny układ graficzny,
- streszczenie (executiv summary) – w sposób jasny i zwięzły prezentuje najważniejsze zagadnienia dotyczące przedsięwzięci,
- prezentacja pomysłu na biznes – opisuje pomysł na produkt lub usługę oraz przedstawia korzyści dla klientów, może zawierać również porównanie z produktami oferowanymi przez konkurencję, a także informacje na temat Twojej firmy,
- ogólny opis osób zarządzających przedsięwzięciem – dostarcza danych na temat zarządu, prezentuje ich kwalifikacje, doświadczenie i kluczowe osiągnięcia,
- analiza rynku – dokładnie charakteryzuje potencjalnego klienta, wielkość rynku i jego spodziewany rozwój, dostarcza danych na temat konkurencji (dobrze jest podać dane liczbowe na temat rynku i branży),
- marketing i dystrybucja (strategia i wdrażanie) – szczegółowo omawia sposoby wejścia na rynek, prezentuje konkretne pomysły na reklamę i kanały dystrybucji, opisuje w jaki sposób pomysł na biznes stanie się prawdziwym biznesem,
- forma przedsiębiorstwa - dostarcza informacji na temat nazwy i logo firmy, prawnej formy działalności oraz kim są udziałowcy i jak dzielą się udziały,
- plany finansowe – prezentują podstawowe szacunki dotyczące sprzedaży i zysku, powinny przedstawiać prognozy rachunku wyników, bilansu i przepływów finansowych,
- ocena źródeł ryzyka i alternatywne scenariusze działania – wskazuje, jakie niebezpieczeństwa grożą przedsięwzięciu oraz przedstawia scenariusze działania w sytuacjach skrajnych, tj. odniesienia sukcesu lub doznania niepowodzenia.