zwrot zakupionego komputera

napisał/a: berni3 2009-01-13 19:32
Witam mam taki problem - zakupiłem komputer w sklepie komputerowym. Już po pierwszym uruchomieniu okazało się że nie działa w nim prawidłowo karta muzyczna. Kolejnego dnia wyszły kolejne problemy z kartą muzyczną a trzeciego dnia na komputerze nawet nie da się zainstalować żadnego systemu gdyż od razu sie restartuje. Zaniosłem go więc do dobrego serwisu obok i tam stwierdzili że karta podłączał to chyba jakiś amator bo wszystko jest źle, kable źle podpiete, w Biosie co innego poustawiane i zapewne płyta główna padła juz po 3 dniach uzytkowania. Pojechałem więc do kslepu i chciałem zwrotu gotówki ale oczywiscie odpowiedzieli że nie ma takiej opcji. Zatem pytam teraz czy jeśli sprzedawca nie wyraża zgody na oddanie towaru to jest to zgodne z prawem czy nie? Czy mogę coś zrobic w tej sytuacji? Na jakieś prawo mogę się podać by odzyskać pieniądze?
napisał/a: MW 2009-01-14 01:58
Proszę najpierw złożyć reklamację do sklepu z żądaniem naprawy sprzętu (art. 8 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej) Jeżeli nie zostanie ona wykonana w określonym przez sprzedawcę czasie, lub jeśli okaże się ona niemożliwa można na piśmie złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy i żądać zwrotu ceny (art. 8 ust. 4 ustawy).

Jeżeli w ciągu 14 dni sprzedawca nie odpowie na reklamację to uważa się ją za przyjętą (art. 8 ust. 3 ustawy)