Zwrot pieniędzy za kartę graficzną !!! Czy to moja porażka???

napisał/a: morszczacha 2009-05-25 16:45
Przekopiuję to co już przygotowałem do zgłoszenia.Tylko komu to wysłać.

SZANOWNI

Chciałbym zgłosić taką oto sprawę.
Dnia 10.04.2009r kupiłem drogą internetową kartę graficzną,
w sklepie
Arche http://www.arche.home.pl/osc/info_pages.php?pages_id=10
Robert Kasik
ul.Wyszyńskiego 18 (pasaż supermarketu BILLA)
65-536 Zielona Góra
NIP: 598–130–76–79
tel. 506 172 824,
068 324 00 32

Moje zamówienie potwierdza Faktura VAT nr FA/83/04/2009 z dn. 10.04.2009r.
Otrzymana karta graficzna EVGA GTX260 od kuriera ,po włożeniu do komputera okazała się wadliwa , więc po telefonie do serwisu ARCHE tel. 506172827 ( ogólnie dodzwonić się do nich graniczy z cudem) usłyszałem od Pana Ireneusza Koralewski (chyba serwisanta) iż karta EVGA GTX260 zostanie wymieniona na nową w terminie ok. 2-3 dni od momentu dostarczenia, na co oczywiście wyraziłem zgodę. Kartę oczywiście wysłałem następnego dnia 15.04.2009r. Pocztą Polską . Serwis Arche otrzymał kartę bodajże 17.04.2009r.
Jakież było moje zdziwienie gdy wykonałem telefon 22.04.09r odnośnie karty ,otóż dowiedziałem się iż niestety karta pojechała do hurtownika i muszę czekać na nową, zażądałem więc zwrotu pieniążków ,ale usłyszałem że o zwrocie pieniędzy mogę zapomnieć, ponieważ takiego żądania nie wysłałem pisemnie , mimo iż dopominałem się telefonicznie o pieniążki to moje słowa nie miały mocy przebicia.
Również zostałem wprowadzony w błąd przez serwisanta , bo zadeklarował że nie będzie problemu z wymianą karty na nową , no i zostanie to załatwione szybko , jak wspomniałem w ciągu 2-3 dni.
Ponownie dnia 27.04.2009r dzwonię , po rozmowie ze serwisantem odnośnie zwrotu pieniążków usłyszałem coś nowego-moja sprawa ich nie interesuje , bo gdy się okaże że serwis naprawi kartę i naprawiona trafi do sklepu cytuję „ TO CO ONI Z NIĄ ZROBIĄ” , wtedy po raz pierwszy zadzwoniłem do RZECZNIKA W GDAŃSKU bo w Gdyni rzecznik jest na urlopie. Przedstawiłem całą sprawę i dostałem poradę iż mogę jeszcze swoje żądanie zwrotu pieniążków dosłać listem poleconym. Zadzwoniłem ponownie do serwisu Arche, powiadomiłem ich o moim prawie. Okazało się iż serwis zadeklarował udzielić mi konkretnej daty dostarczenia karty i miała ona trafić do mnie 04.05.2009r. Postanowiłem dać im szansę , faktycznie dnia 04.05.09 otrzymałem telefon iż karta została wymieniona na nową i w/w kartę otrzymałem.
Niestety otrzymana druga karta również okazała się wadliwa, więc zacząłem wydzwaniać do ARCHE. Pierwsze udane moje połączenie nastąpiło dnia
11.05.2009r. ( albo nikt nie odbierał, albo po sygnale zajętości telefon ręcznie był całkowicie wyłączany z sieci, tym sposobem wykonałem ok. 50-60 telefonów), , dlatego nie mając wyjścia dnia 08.05.2009r. odesłałem ponownie kartę do sklepu Arche z załącznikiem nr 1(zobacz poniżej ), czyli z żądaniem zwrotu pieniędzy.
11.05.2009r jak wspomniałem, wreszcie udaje mi się dodzwonić , poinformowano mnie iż wyślą mi emailem fakturę korygującą , ja ją sobie wydrukuję , podpiszę , następnie odeślę i będzie po sprawie. Niestety maila z fakturą nie otrzymałem.
Dnia dzisiejszego czyli 14.05.2009r moja cierpliwość się skończyła.
Po rozmowie i deklaracji serwisu iż zadzwonią do mnie i wyjaśnią sprawę , okazało się że nie zadzwonili. Sam o godz. 15.58 wykonałem telefon mimo iż serwis pracuje do godz. 16.00 ( akurat udało mi się połączyć), dowiedziałem się iż niestety upłynęły moje ustawowe 10 dni na zwrot pieniędzy , moje żądania więc są bezzasadne. Karta , zresztą druga, znowu pojechała do hurtownika i dopiero ok. 26.05.2009r będą wiedzieć coś więcej .ARCHE więc się cieszy że znowu klienta wyrolował.

REASUMUJĄC:
Kupiłem kartę EVGA GTX260 w sklepie Arche dnia 10 kwietnia 2009r. i trzymając je w domu (pierwszą 1 dzień , drugą 4 dni) razem 5 dni , teraz mamy 14maj 2009r dalej nie posiadam towaru który kupiłem , nie mogę odzyskać swoich pieniążków i nie zanosi się by przed upływem 26 maja 2009 cokolwiek miał. Cały czas żądam zwrotu pieniążków za wadliwe produkty i teraz już tylko takie rozwiązanie mnie interesuje .Rezygnuję z kosztów poniesionych z tytułu przesyłek reklamacyjnych i braku możliwości korzystania z komputera. Firma ARCHE jest firmą również taką w której kontakt z szefem , kierownikiem czy innym przełożonym pracowników, nie jest możliwy i zabrania się go podawać– to są słowa serwisanta. Dla mnie sprawa jest prosta, kupiłeś to już nas nie interesujesz, a ciężki kontakt i celowe wprowadzanie klienta w błąd to norma w tej firmie.
Proszę o interwencję w mojej sprawie,

Z poważaniem
Kxxxxx Zxxxxxx
Ul. xxxxx
81-116 GDYNIA
Tel. xxxxxxxx
e-mail zyzak@wp.pl
Dołączam
- fotki faktur ,
- potwierdzenia nadania paczek,
- umowę gwarancyjną.
- załącznik nr 1


Załącznik nr 1. Ten co wysłałem z 2 kartą.
Dokonałem u Was zakupu karty EVGA GTX260 dnia 10.04.09 Faktura nr FA/83/04/2009 karta już w pierwszym dniu pobytu u mnie okazała się wadliwa ‘ nagrzewała się do 90*C po ok. 5 min. Kartę odesłałem do Was i bardzo długo czekałem na dostanie drugiej. Druga nowa „WYMIENIONA” przyjechała do mnie 04.05.2009. Karta już po włożeniu do PC nie została wykryta przez system . System wykrył standardową kartę, namęczyłem się z godzinę nim odkryłem co i jak.
Okazuje się że dopiero po wyciagnięciu z gniazda PCI-e karta została wykryta [żadne odinstalowanie czy zainstalowanie sterowników do grafy nie jest możliwe) .
Okazuje się że postawienie systemu na nowy czy sprawdzanie karty na innych PC wykazuje taką samą tendencję .
Następna sprawa to to , że po zainstalowaniu sytemu , wyłączeniu PC czy też restarcie karta pracuje poprawnie ,ale gdy pozbawimy PC całkowicie zasilania ( wyłączenie na listwie zasilającej) na okres dłuższy niż 2godz. , lub na noc i uruchomimy PC to system ponownie znajduje standartową kartę i znowu musimy wyciągnąć kartę z gniazda PCI-e by system mógł ją wykryć. Objaw jest taki jakby karta nie miała podtrzymania swojej tożsamości i dopiero podanie jej na chwilę zasilania po dłuższym postoju ,wyciągnięciu z gniazda i włożeniu skutkuje jej prawidłową pracą i to bez konieczności ponownej instalowania sterowników. Niestety taki stan występuje co dziennie więc karta nie jest sprawna , a wyciąganie jej każdorazowo po 2 godz. postoju PC bez zasilania z gniazda PCI-e nie wchodzi w rachubę.
1.Sprawdzane na 3 różnych komputerach i na systemach Vista64Sp1 , XPSp3 , Vista32Sp1.
2.Sprawdzone również na nowo postawionym systemie.
w/w 2 przypadkach karta zachowuje się tak samo,
tzn. uruchomienie PC po 2 godz , system znajduje standardową kartę, wyciągamy kartę z
PCI-e , uruchamiamy i jest wszystko ok.

Ponieważ mój towar który nabyłem w Waszej firmie 10.04.2009 teraz mamy 08.05.2009 i mimo że został wymieniony na inny egzemplarz, dalej jest nie zgodny z umową kupna zawartą między nami , dlatego odstępuję od umowy zgodnie z moim prawem ponieważ nie minęło 10 dni od momentu zakupu towaru drogą internetową i

ŻĄDAM ZWROTU PIENIĄZKÓW ZA ZAKUPIONY TOWAR


Pieniążki proszę przelać na konto:
KRZYSZTOF ZYZAK
44 1020 xxxxxxxxxx
PKO BP II o/GDYNIA
xxxxxxxxxx