Szminka w wielkim mieście

Rasowa powieść autorki "Seksu w wielkim mieście". Tym razem więcej niż kanwa do nowego serialu - trzy bohaterki, wielki świat i mężczyźni...
/ 25.08.2006 14:05
szminka1.jpgOryginalny tytuł nowej książki Candace Bushnell brzmi „Szminka w dżungli”, ale nie można się dziwić polskiemu wydawcy, że zmieniając go, nawiązał do czołowego dokonania nowojorskiej dziennikarki, której zbiór felietonów spece od telewizji zamienili w słynny „Seks w wielkim mieście”.

Trzy bohaterki „Szminki...” są o dekadę starsze od Carrie i spółki. Choć od seksu nie stronią, podnieca je przede wszystkim władza. Projektantka mody Victory marzy o wejściu do grona kreatorów haute couture. Nico, naczelna popularnego miesięcznika, śni o stanowisku szefa wydawnictwa. Producentka Wendy już trzęsie światkiem filmowym, ale nie potrafi zapanować nad swoją rodziną. Jak nietrudno się domyślić, działając wespół, przyjaciółki osiągną swoje cele. I potwierdzą, że niekoniecznie mężczyźni rządzą światem. Słodki sen feministki? Czas pokaże. Bushnell już udowodniła, że doskonale wyczuwa społeczne nastroje.

Marta Mizuro/ Przekrój

Candace Bushnell „Szminka w wielkim mieście”, przeł. Małgorzata Hesko-Kołodzińska, Znak, Kraków 2006
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)