Małgorzata Dec fot. Materiały prasowe

Uwolnij stres i zacznij szczęśliwe życie

Poznaj najlepsze i skuteczne techniki redukcji stresu i pozwól sobie na nowe życie w zdrowiu i harmonii.
Redaktorki Polki.pl / 30.11.2020 15:25
Małgorzata Dec fot. Materiały prasowe

Małgorzata Dec, terapeutka holistyczna, założycielka Instytutu Zdrowia i Urody Biosphera, która od 28 lat specjalizuje się w sztuce masażu opowiada o tym czym jest stres i jak sobie z nim radzić.

Stres jest nieodłączną częścią naszego życia. Jest wszechobecny i towarzyszy nam każdego dnia. To przez niego chorujemy i niszczymy swój organizm. Nie ma takiej osoby, która się nie stresuje. Niemożliwe jest, abyśmy zapanowali nad stresem, ale możliwe jest uwolnienie go. Poznaj techniki redukcji stresu i pozwól sobie na nowe życie w zdrowiu i harmonii.

W dzisiejszych czasach, szczególnie podczas pandemii, stres jest integralną częścią każdego z nas, jest jak żywioł, którego nie da się opanować. Wchodzi w nasze ciało i napina każdą komórkę. Towarzyszy nam na co dzień niemalże na każdym kroku. Kiedy jesteśmy w pracy, stoimy w korku, czy mamy problemy w komunikacji interpersonalnej. Powodem stresu może być sam fakt, że świat jest nieprzewidywalny. Dlatego tak ważne jest, by nauczyć się go skutecznie łagodzić, a nawet eliminować. Wtedy będziemy znacznie spokojniejsi i zdecydowanie zdrowsi.

Metody walki ze stresem

Metod do walki ze stresem jest bardzo wiele, ale nie ma jednego uniwersalnego sposobu, by się z nim rozprawić na zawsze. Ich celem jest przede wszystkim przemiana naszych lęków w harmonię, która daje nam prawdziwą moc. Każdy znajdzie najlepszą technikę dla siebie. Poznajcie kilka sprawdzonych przeze mnie i przez moich pacjentów sposobów. Jednym z nich jest technika relaksacyjna. Wymaga ona troszkę czasu, ale przynosi wspaniałe rezultaty.

Wystarczy wygodnie usiąść bądź położyć się i wyobrazić sobie, że w trakcie głębokiego oddechu wdychamy piękne światło, które rozprzestrzenia się w całym naszym ciele. Natomiast podczas wydychania wszystkie dyskomforty wyrzucamy na zewnątrz. Wszystko, co jest na zewnątrz, widzimy jako  trakcie ciemną chmurę. Następnie z pozycji serca wysyłamy światło i miłość, która rozprasza tę czarną chmurę i przemienia ją w przepiękny biały obłok. Wtedy czujemy, że nasze ciało jest luźniejsze i jest nam zdecydowanie lepiej.

Czerp z wiatru

Prostszym i szybszym sposobem jest rozpuszczenie problemu podczas wiatru. Gdy wieje możemy wszystkie nasze problemy „przewietrzyć", a potem oddać je temu żywiołowi. Jest to symboliczne pozbycie się ich. Wszystko co nas trapi i nie daje nam spokoju przeminie z wiatrem.

Nacieranie solą

Wieczorami możemy zmyć z siebie wszystkie dyskomforty, jakie przytrafiły nam się w ciągu dnia. Wystarczy natrzeć się solą i zmyć ją z siebie strumieniem wody wyobrażając sobie jak oczyszcza nasze ciało i obmywa nas ze wszystkich dyskomfortów. Przy okazji sól możemy potraktować również jako naturalny peeling.

Spacer po lesie

Gdy mamy jakiś ciężki problem, który na dany moment jest nie do rozwiązania, a co za tym idzie czujemy niemoc i frustrację należy przede wszystkim dobrze dotlenić nasz organizm. Najlepszy jest w takiej sytuacji spacer, najlepiej w lesie. Ukaja on nasze nerwy i zwiększa odporność organizmu. Pozwala wykrzyczeć wszystko to, co nas dotyka i powoduje lęki. Okazuje się, że przebywanie w lesie 20 minut daje taki sam skutek dotleniający jak 20 minut w komorze tlenowej. Warto zawsze przytulić się do drzew i pochodzić boso. Taka bliskość z przyrodą daje nam poczucie spokoju i harmonii. Chodzenie boso nas uziemia i energetyzuje. 

Ważny jest oddech

W redukcji stresu szczególnie pomocnym jest oddech. Bez jedzenia wytrzymamy 30 dni, bez picia tylko trzy, a bez oddechu 3 minuty. A w sytuacjach stresowych oddychamy płytko i szybko. Skąd wziąć tyle potrzebnego tlenu gdy nie oddychamy prawidłowo? Na szczęście można sobie pomóc oddechem z wizualizacją.

Wizualizujemy światło, które przechodzi przez naszą każdą komórkę, od góry do dołu. Wystarczy poświęcić na to 2 do 3 minut, Kiedy skupiamy się na przepięknym oddechu i myślimy o świetle, to ono przenika w nasze ciało. Stajemy się bardziej wyciszeni i dotlenieni.

Pokochaj siebie

Najważniejsze w redukcji stresu jest pokochanie siebie. Pozwoli ono nabrać do siebie dystansu, zaakceptować siebie ze wszystkimi zaletami i wadami. Nie ma ludzi idealnych, nie ma życia idealnego, ale jako kreatorzy możemy tworzyć swoje życie jakiego pragniemy. Pokochanie siebie to uznanie, że jestem dla siebie ważna i cenna. Kocham siebie, więc otaczam swoje ciało miłością i troską. Kocham siebie, więc myślę o innych z miłością. Kocham siebie, więc żyję teraźniejszością...

Z takim podejściem do własnej osoby możemy zmniejszyć codzienny stres, związany z traktowaniem siebie źle i z ciągłym umniejszanie własnej osoby. A przecież samo życie serwuje nam tyle problemów i nieoczekiwanych negatywnym zdarzeń, że dodatkowe autobiczowanie jest niezrozumiałe i zakrawa na masochizm.

Myśl pozytywnie

Należy zdawać sobie sprawę z tego, że dostajemy to, na czym się skupiamy. A więc kiedy koncentrujemy się na negatywnej sytuacji możemy ją przyciągnąć. Dlatego tak wielka jest potęga pozytywnego myślenia, porozumiewania się bez przemocy, w tym tej słownej. I tak gdy ktoś nas zdenerwuje w zmniejszeniu napięcia pomoże nam kilka głębokich oddechów. Dzięki zapanowaniu nad negatywną sytuacją spokojnym oddechem transformujemy nasz gniew i złość w spokój.

Warto odpuszczać

Warto wiedzieć, że czasami lepiej odpuścić. Odpuśćmy sprawom, na które nie mamy wpływu i zaakceptujmy je. Jedyny wpływ jaki mamy to wpływ na siebie samych. Co jeszcze zdecydowanie powinniśmy odpuścić? Strach, gniew, porównywanie się do innych, żałowanie przeszłości, zamartwianie się o przyszłość, ocenianie, umniejszanie, czy tracenie energii na błahostki. Poczujemy się wtedy lepiej i będzie nam dużo lżej.

Staraj się poprawiać sobie nastrój

Trzeba sobie pomóc również wtedy, kiedy otacza nas lęk i pogrążamy się złymi informacjami, które szczególnie w trakcie pandemii zewsząd nas dopadają. W tym trudnym dla wszystkich okresie znajdźmy powody do radości, empatii i uśmiechu. One czynią cuda. I tak np. w tęsknocie za wakacjami pooglądajmy albumy z najpiękniejszych wyjazdów. To poprawia humor i daje nadzieję, że za jakiś czas będziemy się znowu cieszyć wyjazdami jak na tych fotografiach. Pomyślmy o pięknych chwilach, uśmiechnijmy się do bliskiej osoby, przytulmy dziecko. Róbmy wszystko, co sprawia nam radość, poświęćmy więcej czasu na nasze hobby i na to, co nas rozluźnia i uszczęśliwia.

Małgorzata Dec
fot. materiały prasowe

Małgorzata Dec - terapeutka holistyczna, założycielka Instytutu Zdrowia i Urody Biosphera. Od 28 lat specjalizuje się w sztuce masażu. Pomaga pacjentom dojść do formy i pełnego zdrowia, przeciwdziała objawom psychosomatycznym wskazując przyczyny chorób. Do każdego podchodzi indywidualnie i holistycznie w trzech aspektach - ciała, emocji i duszy. 

Z sukcesem prowadzi prelekcje o zdrowiu - nawet dla kilkuset osób. W trakcie wystąpień prezentuje m.in. sposoby na to, jak zadbać o zdrowie, jak zrobić automasaż, czy jak radzić sobie ze wszechobecnym stresem.

Prowadzi indywidualne konsultacje terapeutyczne - również online.

www.malgorzatadec.pl

 

Tagi: stres