Karty mają następującą wartość w oczkach: A – 11, 10 – 10, K – 4, D – 3, W – 2, pozostałe karty – 0 oczek. Starszeństwo kart (malejące): A, 10, K, D, 9, 8 i 7. Walety pełnią rolę atu i przebijają każdą kartę koloru atutowego. Starszeństwo Waletów jest następujące: W trefl – najstarszy, dalej – W pik, W pik, W karo – najmłodszy.
Górną kartę przetasowanej talii odkrywa się i przekazuje się rozdającemu. Kolor tej karty – atu na dwie gry. Rozdający odlicza każdemu graczowi po 4 karty. Pierwszy ruch należy do rozdającego. Wychodzi się jedną kartą, na którą należy dokładać kartę danego koloru przy braku takiej – atutową. Kolejny ruch należy do pobierającego wziątkę.
Po rozgrywce połowy talii podliczane są oczka na pobranych wziątkach każdego gracza. Ten, kto uzbiera 61 oczek i więcej wygrywa partię. W celu podliczenia wygranych każdy gracz dodatkowo zapisuje na każdego z graczy po 12 oczek. Wygrywając partię – odpisuje się po 2 oczka z każdego gracza, z rozdającego – 1 oczko. Gracz, który odpisze wszystkie oczka z któregoś gracza – wygrywa „osła”.
Po rozgrywce pierwszej połowy talii, rozdaje się karty z drugiej. Grę przeprowadza się analogicznie do poprzedniej. Po rozgrywce całej talii kolejnym rozdającym zostaje gracz siedzący po lewej stronie poprzedniego.
Źródło: Wydawnictwo KARUZELA