Co myślą Polacy o wręczaniu prezentów? - wnioski z badań

Na próbie ogólnopolskiej telefonów stacjonarnych i komórkowych przeprowadzono badania dotyczące wręczania świątecznych prezentów. Zobacz co na ten temat sądzą Polacy!
/ 03.12.2012 06:55

Na próbie ogólnopolskiej telefonów stacjonarnych i komórkowych przeprowadzono badania dotyczące wręczania świątecznych prezentów. Zobacz co na ten temat sądzą Polacy!

Co myślą Polacy o wręczaniu prezentów?

Fot. depositphotos.com

1. Proszę powiedzieć czy woli Pan(i) dawać czy dostawać prezenty?

Co myślą Polacy o wręczaniu prezentów?

Polacy deklarują, że zdecydowanie bardziej wolą dawać niż dostawać prezenty. Osoby w wieku 18 – 24 lata – 58% woli dawać prezenty. W wieku 26 do 34 lat – aż 64%! Szczególnie kobiety – prawie 60% ankietowanych!

2. Czy woli Pan(i) bardziej otrzymywać prezenty niespodziankę czy prezent spodziewany?

Co myślą Polacy o wręczaniu prezentów?

Polacy są zgodni! Uwielbiają niespodzianki! Nie przepadają za prezentami, których się spodziewają.

3. Kto woli otrzymywać prezenty skromne?

Co myślą Polacy o wręczaniu prezentów?

Co myślą Polacy o wręczaniu prezentów?

W badaniach, zarówno kobiety jak i mężczyźni zgodnie przyznali, że wolą otrzymywać prezenty skromne. Prezent ma przede wszystkim wywoływać w obdarowywanym radość, a ta kojarzy się przede wszystkim z przeżyciami. Tak samo przedstawia się sytuacja w przypadku rozróżnienia na miejsce zamieszkania Polaków. Zarówno w dużych miastach jak i na wsiach, obdarowywani wolą otrzymać coś skromniejszego. 88% mieszkańców wsi, 77% mieszkańców małych miast i po 67% osób zamieszkujących średniej i dużej wielkości miasta zgodnie potwierdziła tę wniosek.

4. Kto woli otrzymywać droższe prezenty?

Co myślą Polacy o wręczaniu prezentów?

Badania wykazują, że wraz z wiekiem maleje preferencja odnośnie otrzymywania droższych upominków. Drogie prezenty najchętniej przyjmują osoby w najmłodszej badanej grupie między 18 a 24 rokiem życia – takich osób jest aż 41%. Z kolei wśród osób w wieku powyżej 60 roku życia, wyraźnie widać przewagę prezentu taniego. Prawie 70% z tej grupy wskazało, że woli otrzymywać tańsze upominki.

Źrodło: badania wykonała agencja MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie firmy WyjatkowyPrezent.pl

Tagi: prezent

Redakcja poleca

REKLAMA