Spotkanie, zgodnie z założeniami wydarzeń organizowanych przez MA-House, dedykowane było kobiecości, a to właśnie można odnaleźć w kreacjach proponowanych przez Fabiana Filippi. Miękkie, ciepłe, wysokiej jakości dzianiny doskonale układają się na kobiecym ciele, podkreślając wszystkie atuty, a uniwersalny design sprawia, iż każda kobieta może wybrać coś dla siebie.
Monika Tymińska, właścicielka MA-House podkreśliła : „To już drugi pokaz, który organizujemy we współpracy z Fabiana Filippi i możemy śmiało stwierdzić, iż włoska moda doskonale trafia w gusta Polek. Klasyczna, ale z niebanalnymi dodatkami, wzbudza zachwyt i zgodnie z tym co twierdzą nasze Panie, ta odzież sprawia, iż każda z nich może poczuć się jak kobieta luksusowa.”
A jaka jest definicja luksusu w dzisiejszych czasach ? Bo jeśli wierzyć statystykom, Polacy za szczyt luksusu uważają własny jacht. Na dalszych miejscach znajdują się dzieła sztuki, dobry samochód i… czas wolny. Rozmowę na ten temat poprowadziła dziennikarka portalu Warszawianki.pl, Pani Patrycja Pietrzak. Co luksus zmienia w naszym życiu? Czy warto w niego inwestować? Na te i inne pytania odpowiadali zaproszeni Goście : Pani Beata Żukowska, właścicielka salonu Le Chic, Pani Beata Sielczyńska, przedstawicielka firmy Wolford, Pani Karolina Brodowska z Kliniki Dental Excellence oraz – jedyny męski głos w dyskusji – Pan Jacek Byczewski, projektant ekskluzywnej biżuterii.
„U nas każdy pacjent ma swoje imię. Staramy się, aby czuł się wyjątkowo i miał pewność, iż zadbamy o jego zdrowie i o piękny wygląd. Kompleksowe usługi, całościowa diagnostyka, najnowocześniejsze technologie i wiedza medyczna naszych lekarzy – to są nasze atuty, które sprawiają także, iż pacjenci nie tylko do nas wracają, ale wręcz polecają innym.” - stwierdziła Karolina Bobrowska.
W tym miejscu należy dodać, iż klinika Dental Excellence została w tym roku wyróżniona dwiema prestiżowymi nagrodami : „Modne Miejsce 2010” w kategorii zdrowie oraz „Luksusowa Marka 2010”. Strach przed wizytą u dentysty staje się bezpodstawny, gdy przekroczymy próg kliniki, bo dzięki designerskim wnętrzom, od razu można poczuć się wyjątkowo i z ufnością oddać w ręce specjalistów, mając pewność, że piękny i zdrowy uśmiech będzie doskonałą inwestycją.
O ekskluzywnej odzieży opowiadała Pani Beata Żukowska z Le Chic. Luksusem jest posiadanie czegoś pięknego, uszytego niemal dokładnie na miarę : « Co więcej, ubrania Le Chic nie tylko dają nam gwarancję wyjątkowości – są wykonane z materiałów najlepszej jakości, więc łatwiej się nimi... znudzić niż je zniszczyć. »
« Nie ma nic wspanialszego niż iść ulicą i zostać zaczepioną przez inną kobietę, która pyta: "Przepraszam bardzo, gdzie pani kupiła takie śliczne ubranie? »– włączyła się Pani Katarzyna Żak.
„Wolford to najwyższa jakość, kreatywność w tworzeniu ponadczasowej elegancji i innowacyjne technologie aby zapewnić najlepszy komfort noszenia produktów. Filozofia firmy jako marki luksusowej zawiera się w 5 punktach, na które producent zwraca uwagę, tworzą swoje kolekcje, a mianowicie jest to właśnie jakość, piękno, moda, zmysłowość i wygoda. » – wyjaśniła Pani Beata Sielczyńska.
Elegancja i gust kobiety wyraża się także poprzez biżuterię, którą nosi, którą sobie dobiera i która jest „odzwierciedleniem jej duszy”, jak to określił wielokrotnie nagradzany projektant, Pan Jacek Byczewski.
Design rzeczy użytkowych, którymi otaczamy się w naszej codzienności ma także istotny wpływ na świadomość wyjątkowości. Piękno przecież nadaje życiu, wśród ciągłej bieganiny dzisiejszych czasów, smaku i poczucie przeżycia chwil dających satysfakcję. Wyraża pragnienie celebracji tego co inne i niebanalne. Lubimy się otaczać pięknymi przedmiotami.
Inną koncepcję artystycznego mariażu przedstawiła Gościom Atelier Jesień, firma Krosno Design, specjalizująca się w produkcji wyrobów ze szkła fusowanego. Zaprezentowano unikatowe reprodukcje « Drzewa Życia » i « Pocałunku » Klimta, którym szklane elementy nadały wyjątkowej głębi.
Pozostając w kręgu satynowych smaków, Goście mogli delektować się trunkiem, którego tajemnica tkwi w unikalnym połączeniu mleka i whiskey. Baileys, której początki sięgają lat 70 XX wieku, szczyci się tym, iż do jego produkcji nie używa się żadnych konserwantów dlatego, że sama whiskey najlepiej konserwuje śmietankę. Jest to do tego stopnia skuteczne, że Baileys przez bardzo długi czas nie traci nic ze swoich właściwości i smaku. To jedyny likier, którego walory smakowe pozostają takie same aż przez dwa lata od momentu produkcji.
Natomiast kunszt przygotowania sushi zdradził smakoszom Pan Piotr Drozdowski, Sushi Master, z restauracji Tobiko, która stawia przede wszystkim na wysoką jakość i świeżość produktów : „To małe arcydzieła tworzone z pasją i zapewniające doskonałą harmonię smaku i aromatu, symetrię w doborze składników, zarówno jeśli chodzi o tradycyjne starojapońskie sushi, jak i te bardziej współczesne spod znaku fusion sushi.”
W rozmowach kuluarowych, pomiędzy zachwytami nad luksusowymi dobrami materialnymi, przebijało się zdecydowanie zdanie, iż luksus jest tym co nam daje satysfakcję, zadowolenie, co jest spełnieniem marzeń, co jest chwilą wytchnienia. Piękne i wartościowe przedmioty, możliwość skorzystania z profesjonalnych usług postrzegana jest zatem jako dobra inwestycja, mająca na celu podniesienie jakości życia, wpływając na samopoczucie i dodając nam energii w codzienności.
Idąc tym tropem, można też pokusić się o stwierdzenie, iż luksusem jest bycie wolnym, także w relacjach z otaczającym światem, jak twierdził Antoine de Saint-Exupéry : « Istnieje tylko jeden luksus prawdziwy - luksus związków ludzkich. »