Kwadrans dobroci dla stóp

Zima nie jest łaskawa dla naszych stóp – w ciężkim obuwiu, wymarznięte na mrozie albo przegrzewane w kozaczkach nie wyglądają wcale jako idealna para dla letnich sandałków.
/ 19.03.2008 11:44
Zima nie jest łaskawa dla naszych stóp – w ciężkim obuwiu, wymarznięte na mrozie albo przegrzewane w kozaczkach nie wyglądają wcale jako idealna para dla letnich sandałków.

Zwykle podeszwa jest zgrubiała, sucha szorstka skóra pojawia się na piętach i palcach, nieraz z nieprzyjemnym towarzystwem odcisków czy nawet infekcji. Dlatego z wiosną za pasem, trzeba poświęcić trochę uwagi i czasu na pielęgnację – zadbane stopy to nie tylko niezwykły atut kobiety, ale także ważny element zdrowia fizycznego. Kwadrans dobroci dla stóp
Piętnaście minut dziennie, albo minimum co dwa dni, wystarczy aby przywrócić im witalność.

5 minut na kąpiel – najlepiej wieczorem; napełniamy dwie miski ciepłą i zimną wodą. Do pierwszej dodajemy sól lub specjalne musujące kapsułki i moczymy stopy ok. 3 minut. Następnie przenosimy je do zimnej wody, aby pobudzić krążenie.

5 minut na masaż – po kąpieli albo nawet wyjściu z prysznica nakładamy na stopy dobry krem nawilżająco-odżywczy. Masujemy dokładnie całą powierzchnię spodnią i wierzchnią, włącznie z palcami. W przypadku bardzo suchych stóp z licznymi stwardnieniami sięgamy po specjalistyczne tłustsze kosmetyki, np. firmy Scholl. Nadmiar kremu pozostawiamy na noc do wchłonięcia – dla lepszego efektu możemy nałożyć bawełniane skarpetki.

5 minut na ćwiczenia
– nic tak nie pomaga ładnemu wyglądowi stóp jak ich smukła sylwetka. Aby ją osiągnąć, a przy okazji pobudzić krążenie w kończynach przez kilka minut wystarczy kilka miunt dziennie maszerować boso, najpierw na placach, a potem na piętach. Dla nieco bardziej cierpliwych polecamy także proste ćwiczenia polegające na podnoszeniu z podłogi ołówka lub ręcznika. Siedząc przy biurku zaś możemy dodatkowo pomóc sobie rolując pod stopami piłeczkę do tenisa.

Agata Chabierska
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)