Grzechy naszej diety

Każda kobieta marzy o pięknej, tryskającej zdrowiem skórze. Poświęcamy wiele czasu na jej pielęgnację: oczyszczamy, nawilżamy, masujemy i wklepujemy różnorodne kremy. Ale zapominamy, że na ładny wygląd skóry ma wpływ także odpowiednia dieta. Pozwalamy sobie na mniejsze lub większe dietetyczne grzeszki, które skutkują niedoskonałościami, ziemistą cerą, czy podpuchniętymi oczami. Oto lista produktów, które wpływają niekorzystnie na stan skóry. Jeśli chcesz wyglądać pięknie i zdrowo, lepiej z nich zrezygnuj.

Każda kobieta marzy o pięknej, tryskającej zdrowiem skórze. Poświęcamy wiele czasu na jej pielęgnację: oczyszczamy, nawilżamy, masujemy i wklepujemy różnorodne kremy. Ale zapominamy, że na ładny wygląd skóry ma wpływ także odpowiednia dieta. Pozwalamy sobie na mniejsze lub większe dietetyczne grzeszki, które skutkują niedoskonałościami, ziemistą cerą, czy podpuchniętymi oczami. Oto lista produktów, które wpływają niekorzystnie na stan skóry. Jeśli chcesz wyglądać pięknie i zdrowo, lepiej z nich zrezygnuj.

Grzechy naszej diety

fot. Depositphotos

To co jemy pozwala nam nie tylko funkcjonować, ale często pełni nieocenioną rolę w wyglądzie i kondycji skóry, włosów i paznokci. Jeśli chcesz wyglądać pięknie, promiennie, mieć wypoczętą, pozbawioną niedoskonałości skórę, a do tego mocne włosy i paznokcie, weź pod lupę swój codzienny jadłospis. Z pewnych produktów warto zrezygnować. Bo choć pokonanie pokus może być początkowo trudne, zaprocentuje ładną cerą i mocnymi włosami. A czyż to nie wystarczająca motywacja, by zrezygnować z zakazanych produktów na rzecz tych zdrowszych.

Oto główne grzechy codziennej diety wpływające negatywnie na stan skóry, włosów i paznokci. Z tych produktów zrezygnuj, jeśli chcesz wyglądać pięknie:

1. Sól

O tym, że nadmiar soli jest szkodliwy, wiadomo nie od dziś. Nie każdy jednak wie, że duża ilość soli wpływa znacząco na wygląd skóry. Nadmiar soli wydalany jest przez skórę, powodując zaostrzenie stanów zapalnych oraz zmian trądzikowych. Powoduje produkcję większej ilości sebum, wskutek czego skóra staje się bardziej tłusta, a pory zatkane. Sól zatrzymuje wodę w organizmie, przyczynia się do puchnięcia powiek i tworzenia nieestetycznych „worków”. Zrezygnuj z produktów z dużą ilością soli tj. chipsy, słone przekąski, konserwy, wędliny, zupy w proszku.

Przeczytaj: Skuteczne sposoby na ograniczenie spożycia soli

2. Cukier

Wysoki poziom cukru uaktywnia wolne rodniki, które przyspieszają procesy starzenia się komórek. Spożywanie dużych ilości cukru przyczynia się do glikacji białek m.in. kolagenu i elastyny. Skóra staje się mniej elastyczna, sprężysta, traci jędrność i pojawiają się zmarszczki. Ogranicz spożycie  cukru i produktów z jego dużą zawartością, wyeliminuj produkty, których składnikiem jest syrop glukozowo-fruktozowy i te o wysokim indeksie glikemicznym tj. batony, ciasta, ciastka, słodkie płatki śniadaniowe, desery, słodzone napoje gazowane.

Przeczytaj: 15 trików jak jeść mniej cukru

3. Kawa

W niewielkich ilościach ma wręcz zbawienny wpływ na skórę, bo poprawia krążenie, pomaga usunąć toksyny, przeciwdziała zastojom limfy, ułatwia rozbijanie tkanki tłuszczowej, redukując cellulit i sprawiając, że skora staje się gładsza i bardziej napięta. Jeśli jednak przesadzisz z ilością mocnej kawy to odbije się to na cerze, której barwa stanie się ziemista, tłusta, z widocznie rozszerzonymi porami

4. Alkohol

Zbyt często picie alkoholu wpływa negatywnie na wygląd skóry, ponieważ działa odwadniająco. A odwodniona skóra jest mniej jędrna, elastyczna i szybciej się starzeje.

5. Ostre przyprawy

Pikantne przyprawy podkręcają metabolizm, ale powodują problemy z cerą, zaostrzając zmiany trądzikowe i zwiększają produkcję łoju, rozszerzają naczynia włosowate, co w przypadku cery naczynkowej powoduje nasilenie problemu „czerwonych pajączków”. Jeśli masz wypryski lub skłonność do pękających naczynek, lepiej zrezygnuj z nadmiernego spożywania następujących przypraw: chili, pieprzu cayenne, imbiru, ostrej papryki, octu.

6. Tłuste potrawy

A zwłaszcza wszelkiego rodzaju żywność typu fast food np. frytki, hamburgery, hot-dogi, mięsa panierowane i ociekające tłuszczem, potrawy smażone w głębokim tłuszczu. Szczególnie negatywnie na wygląd skóry wpływają tłuszcze trans, które przyczyniają się do pojawienia zmian trądzikowych, zaskórników, wyprysków, przyczyniają się do zwiększonej produkcji sebum i szybszego starzenia się skóry

Przeczytaj: Zabójcze tłuszcze trans

Przepis na piękną skórę i włosy to jedzenie produktów bogatych w białko, witaminy A i E, nienasycone kwasy tłuszczowe, biotynę i miedź. Codzienne menu powinno być bogate w tłuste morskie ryby, chude mięso, niskotłuszczowy nabiał, produkty pełnoziarniste oraz duże ilości owoców i warzywNa kondycję skóry nieoceniony wpływ ma również skrzypNależy pamiętać o wypijaniu przynajmniej 8 szklanek niegazowanej wody mineralnej oraz przyjmowaniu preparatów uzupełniających niedobory tj. Capivit.

Przeczytaj: Dieta na mocne włosy

 

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/6 lat temu
no niby tak, ale te rzeczy trudno zastąpić, przede wszystkim dlatego, że są pyszne :> choć staaaaram się jak mogę - słodzę stewią, a rano przed bieganiem nie piję kawy, tylko łykam tabletki z guaraną figura extrasim - przy okazji pomagają spalać tłuszcz. ale po południu małej kawki nie umiem sobie odmówić - taka mała hedonistka ze mnie :)