POLECAMY

Bądź młoda: Dieta dla zachowania młodości

Nie po raz pierwszy już zachęcamy do wspomagania naszego piękna od wewnątrz – tym razem dieta dla młodości…
Nie po raz pierwszy już zachęcamy do wspomagania naszego piękna od wewnątrz – tym razem dieta dla młodości…

Zasady są proste i można je wyliczyć na palcach jednej ręki, zaś dobra wiadomości jest taka, że wszystkie smakują wybornie, cenowo zaś wychodzą znacznie lepiej niż kremy przeciwzmarszczkowe.

Bądź młoda: Dieta dla zachowania młodości
  • Podstawowy strażnik naszej młodości to antyutleniacze, walczące z wolnym rodnikami, wśród nich zaś na miano królowej zasługuje bez wątpienia witamina C. Zawarta w olbrzymich ilościach w owocach cytrusowych bierze udział w procesie tworzenia kolagenu, niezbędnego do utrzymania jędrności skóry. Dlatego przy każdych zakupach załadujmy wózek pomarańczami, grejpfrutami, czerwoną papryką, brokułami, owocami kiwi, a w sezonie koniecznie truskawkami!
  • Druga ważna substancja z punktu widzenia odbicia w lustrze to krzem, odpowiadający za elastyczność skóry. Niestety, najczęściej pozbawiamy się go z codziennej diety… obierając skórki warzyw i owoców. Tymczasem to właśnie one, wraz z włóknami jak w szparagach czy selerze naciowym, są prawdziwą kopalnią młodości.
  • Zamiast białych makaronów, ryżu i pieczywa przestawiamy się na produkty pełnoziarniste, z muesli na czele. Czemu tyle się o tym pisze? Otóż zawarte w węglowodanach złożonych antyutleniacze to największy sprzymierzeniec w walce z czasem. Dodatek zaś błonnika, który w tych produktach jest szczególnie obfity, działa niczym kuracja oczyszczająca organizm z toksyn.
  • Tradycyjne tłuszcze z masła i mięsa zamieniamy na te pochodzenia roślinnego, raczej płynne niż w postaci kontrowersyjnych wciąż margaryn. Zagrożenie rakiem skóry zmniejszymy dzięki diecie bogatej w kwasy tłuszczowe Omega 3, obecne w rybach morskich, zaś prawidłowe natłuszczenie i jędrność uzyskamy dzięki sosom do sałatek – oliwa z oliwek i olej słonecznikowy to dwa hity bogate w dobroczynny kwas linoleinowy.
  • Wreszcie sprawa oczywista, czyli woda. Już nie dwa, ale minimum dwa i pół litra wody jest ogólnym zaleceniem dietetycznym. Płyny pomagają pozbyć się toksyn, zaś jeśli mamy czas żeby zaparzyć czarną, zieloną czy białą herbatę, to jako bonus dostaniemy filiżankę pełną odmładzających flawonoidów.
Agata Chabierska
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)