Największy polski bank szykuje rewolucję. Klienci mogą się wkurzyć?

PKO BP zmienia się - wprowadza stanowiska samoobsługowe
Największy polski bank szykuje rewolucję. Klienci mogą się wkurzyć? fot. Fotolia

PKO Bank Polski, który szczyci się fenomenalnymi statystykami i rosnącym gronem klientów, testuje właśnie nowe rozwiązania bankowe, które mają usprawnić obsługę klienta. Jak to wyjdzie w praktyce i o co konkretnie chodzi?

PKO BP zmienia się - wprowadza stanowiska samoobsługowe

Cztery oddziały (dwa w Warszawie i dwa w Jeleniej Górze) zostaną wyposażone w stanowiska samoobsługowe, w których będzie można wpłacić i wypłacić gotówkę, a także wykonać przelew, założyć lokatę itd. To jedne z prostszych mechanizmów, jakie możemy procesować również online. Jednak wielu klientów PKO BP decyduje się na osobistą wizytę w placówce - władze banku proponują, by ograniczyć kontakt face to face z pracownikiem, a potrzebę realizacji bezpiecznych transakcji i decyzji co prawda przenieść do banku, ale... samemu obsługiwać swoje konto i lokaty.

Jak będziemy mogli się "samoobsłużyć" w PKO BP?

Nowoczesne urządzenia zostały wyposażone w ekrany dotykowe oraz oprogramowanie, które pozwala na realizację bardziej skomplikowanych transakcji niż sama wpłata i wypłata gotówki. Samo przeszkolenie będzie podzielone  na dwa etapy i obejmuje proste umiejętności (dokonywania wpłaty, wypłaty, przelewu, założenia lokaty, sprawdzenia lub wydruku salda oraz innych operacji dostępnych obecnie w bankomatach). Na drugim etapie chętny klient nauczy się jak uzyskać pożyczkę, zrealizować przelew czy zakładać rachunek oszczędnościowy.

Twoja rodzina jest SMART? Mamy dla was tablet, dyski zewnętrzne i zestaw gadżetów!

 - Stanowiska samoobsługowe podnoszą komfort klientów, a z drugiej strony zmniejszają koszty obsługi i obniżają niezbędne zaangażowanie pracowników, dzięki czemu ci mogą angażować się w obsługę klientów zainteresowanych bardziej skomplikowanymi produktami – komentuje Zbigniew Jancewicz, kierownik zespołu w Departamencie Sieci i Optymalizacji Procesów. – Celem prowadzonego pilotażu jest ocena procesu obsługi klienta i sprawdzenie poziomu wykorzystania stanowisk samoobsługowych w naszych realiach. Rozwiązanie to z powodzeniem zostało zastosowane na rynku brytyjskim m.in. w banku Barclays – dodaje.

Bankowa samoobsługa

Czy to dobre rozwiązanie w Polsce? Proces wdrażania kas samoobsługowych chociażby w centrach handlowych był długi i mozolny i klienci wciąż w dużej mierze unikają tych stanowisk, zwłaszcza klienci dojrzali, w podeszłym wieku. Dla niektórych ekrany dotykowe i panel obsługi są nieintuicyjne. Jak poradzi sobie z tą barierą PKO BP?

19-latka skazana na 30 lat więzienia za poronienie. Wcześniej została wielokrotnie zgwałcona

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/rok temu
Super pomysł :) Przyśpieszy to obsługe i kolejki..