kaszlący billboard fot. screen ze spotu The coughing billboard

Kaszlący billboard – przestroga dla palaczy

Kaszle, gada, przestrzega – szwedzki billboard wprawia przechodniów w osłupienie.
Marta Słupska / 22.02.2017 11:02
kaszlący billboard fot. screen ze spotu The coughing billboard

W centrum Sztokholmu ustawiono interaktywny billboard, który wyposażono w czujniki dymu i czujniki wykrywające moment zapalania papierosa. Gdy w pobliżu nośnika znajdzie się palacz, na billboardzie wyświetla się kaszlący mężczyzna, który zaczyna przemawiać do przechodniów. Na końcu pomysłowa reklama wyświetla pomoce, które mogą ułatwić rzucenie palenia, m.in. nikotynowe gumy i plastry. 

Tę niezwykłą kampanię stworzyła agencja Åkestam Holst dla sieci aptek Apotek Hjärtat. Jej organizatorzy pragną szerzyć zdrowy tryb życia wśród Szwedów. Promują ją hasła: „Our mission is to help you live a longer and healthier life” („Naszą misją jest pomóc ci wieść dłuższe i zdrowsze życie”), „That’s why I’m here, to help you get new, healthier habits in time for the new year” („To dlatego tutaj jestem, aby pomóc Ci wyrobić nowe, zdrowsze nawyki w nowym roku”). 

Jakie są reakcje przechodniów na tak niecodzienną reklamę? Bardzo różne: niektórzy się śmieją, inni denerwują, że billboard prześladuje palaczy i sprawia, że czują się niekomfortowo. Przyznajemy, można się wystraszyć, gdy nagle zaczyna przemawiać, jednak czy nie taki jest właśnie jego cel? :)

Te kampanie sprawią, że dwa razy zastanowisz się, zanim sięgniesz po papierosa