W centrum Sztokholmu ustawiono interaktywny billboard, który wyposażono w czujniki dymu i czujniki wykrywające moment zapalania papierosa. Gdy w pobliżu nośnika znajdzie się palacz, na billboardzie wyświetla się kaszlący mężczyzna, który zaczyna przemawiać do przechodniów. Na końcu pomysłowa reklama wyświetla pomoce, które mogą ułatwić rzucenie palenia, m.in. nikotynowe gumy i plastry.
Tę niezwykłą kampanię stworzyła agencja Åkestam Holst dla sieci aptek Apotek Hjärtat. Jej organizatorzy pragną szerzyć zdrowy tryb życia wśród Szwedów. Promują ją hasła: „Our mission is to help you live a longer and healthier life” („Naszą misją jest pomóc ci wieść dłuższe i zdrowsze życie”), „That’s why I’m here, to help you get new, healthier habits in time for the new year” („To dlatego tutaj jestem, aby pomóc Ci wyrobić nowe, zdrowsze nawyki w nowym roku”).
Jakie są reakcje przechodniów na tak niecodzienną reklamę? Bardzo różne: niektórzy się śmieją, inni denerwują, że billboard prześladuje palaczy i sprawia, że czują się niekomfortowo. Przyznajemy, można się wystraszyć, gdy nagle zaczyna przemawiać, jednak czy nie taki jest właśnie jego cel? :)
Te kampanie sprawią, że dwa razy zastanowisz się, zanim sięgniesz po papierosa