Z dobrymi reklamami społecznymi jest trochę tak, że jeśli raz je zobaczysz, to już nie da się tego cofną, ani o nich zapomnieć. Jednym słowem, nie da się ich "odzobaczyć". I w sumie tak powinno być, bo kampanie mają odcisnąć piętno w świadomości widza oraz zmienić negatywną postawę.
Reklama społeczna to przekaz, którego celem jest osiągnięcie konkretnego zysku, jak na reklamę w ogóle przystało. Ale nie jest to korzyść materialna, lecz społeczna. W reklamie społecznej chodzi przecież o wywołanie jakiejś konkretnej zmiany w niewłaściwym zachowaniu danej grupy osób.
Reklamy społecznościowe bazują na różnych formach przekazu. Czasem jest to obraz, czasem sam głos, najczęściej video. Najlepszy skutek odnoszą te reklamy, które w silny sposób oddziałują na wyobraźnię i uczucia odbiorcy. Jeśli więc reklama będzie zbyt oczywista, a sama gra aktorów będzie po prostu sztuczna, najprawdopodobniej nikt danej reklamy nie zapamięta, a już na pewno jej treść w żaden sposób nie wpłynie na zachowanie społeczeństwa.
Polskie reklamy społeczne na tle międzynarodowych wyróżniają się całkiem niezłym poziomem. Patrząc na ich konstrukcje, fabułę i przekaz, można nawet uznać, że są naprawdę dobre. Ale nie należymy do liderów. Mistrzami reklam społecznych, których niektórzy nazywają wyciskaczami łez, są Niemcy oraz Azjaci. Nasi zachodni sąsiedzi nie boją się tego, co chcą pokazać. Jeśli reklama ma za zadanie przeciwdziałać siadaniu za kółko po alkoholu, to Niemcy nie zawahają się pokazać krwi. Polskie reklamy z reguł są mniej drastyczne. Azjaci zaś stawiają na wzruszenie, dają do myślenia, wprowadzają w zadumę.
Oto zestawienie 10 najlepszych, najsilniejszych i chyba bardzo wzruszających reklam, po których obejrzeniu zmienia się punkt widzenia. Warto przygotować chusteczki.
1. "Sekret" - podobno najlepsza polska reklama społeczna
2. "Dziecko w sieci" - jedna ze starszych, ale wciąż aktualna kampania społeczna
3. "Możesz to zmienić" - kampania społeczna przeciw obojętnośći
4. Kampania przeciw brawurwej jeździe
5. Podobno najbardziej wzruszająca kampania społeczna o samotności w Święta (chusteczki będą tu koniecznością)
6. Pies to nie zabawka 7. Słowa ranią na całe życie 8. Niektóre rzeczy zakładasz na zawsze
fot. Casa Do Menor
9. Kolor twojej skóry nie może decydować o twojej przyszłości
Rabat 50% na drugi produkt w niższej cenie. Obejmuje wybrany asortyment dostępny w sklepach stacjonarnych, outletach, wybranych sklepach partnerskich i na pl.triumph.com. Oferta nie łączy się z innymi promocjami. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.
-20% dodatkowego rabatu na kolekcję SS2024. Oferta dostępna w sklepie stacjonarnym i na www.l37.eu. Rabat dotyczy również przecenionych pozycji. Szczegóły dostępne u Partnera.
Rabat do -30% na wybrane nowości z kolekcji Wiosna/Lato 2024 i wiele więcej! Oferta dostępna w sklepach stacjonarnych i na gomez.pl. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.
Produkt widoczny na zdjęciu nie jest objęty rabatami.
Skorzystaj z kodu WIOSNA40 i otrzymaj 40% zniżki na produkty nieprzecenione, oznaczone tym kodem na eveline.pl/skorzystaj-z-promocji przy zakupach za min. 50 zł. Oferta ważna tylko na eveline.pl w dniach 18-24.04.2024. Kody rabatowe nie łączą się. Szczegóły na stronie.