POLECAMY

Gdy dopadnie Cię przemęczenie

Okres przedświąteczny jest dla nas bardzo wyczerpujący. Ciągłe sprzątanie, mnóstwo czasu spędzonego w kuchni, jeszcze więcej poza domem na zakupach, stres oraz pośpiech wpływa negatywnie na nasze samopoczucie. Jeśli dopadnie nas przemęczenie święta nie będą już tak radosne... Sprawdź, co zrobić, aby z wyśmienitym humorem i wyglądem przywitać Boże Narodzenie.
Gdy dopadnie Cię przemęczenie

Przede wszystkim musisz pamiętać o swoich potrzebach! Nie rób niczego kosztem snu – powinnaś spać minimum 6 godzin dziennie. Jeżeli czujesz się źle – odpuść sobie. Nic się nie stanie, jeśli przełożysz sprzątanie na następny dzień. Jeśli czujesz, że nie podołasz swoim planom na dany dzień – przełóż je – okna możesz umyć następnego dnia, a dziś zrób coś lżejszego – np. poukładaj kosmetyki na półkach w łazience.

Pamiętaj także o tym, aby nie zapełniać całego wolnego czasu obowiązkami. Musisz mieć chwilę dla siebie – przynajmniej godzinę dziennie. Wykorzystaj te chwile na zadbanie o siebie. Nic tak nie poprawia humoru i samopoczucia jak zabiegi kosmetyczne. Znajdź czas na wyjście do fryzjera, do kosmetyczki, na chwile spędzone w kąpieli. Nie dość, że będziesz się czuła piękna, to jeszcze wypoczęta i gotowa do dalszej pracy.

Na poprawę samopoczucia wpływają ćwiczenia fizyczne. Pomagają zapobiec zmęczeniu, pobudzają organizm do pracy, rozluźniają mięśnie, dodają nam energii. Oto kilka ćwiczeń, które możesz zastosować, kiedy poczujesz się przemęczona:

  • klęknij na podłodze, ręce oprzyj przed sobą. Wygnij kręgosłup lędźwiowy do dołu, wytrzymaj kilka sekund, po czym wygnij go do góry, robiąc tak zwany koci grzbiet. Powtórz to ćwiczenie kilka razy, a zrelaksujesz swój kręgosłup;
  • Stań w rozkroku, kończyny górne opuść luźno wzdłuż tułowia, palce u rąk powinny być rozwarte. Zacznij potrząsać ramionami i wykonywać nimi szybkie skręty. Pomoże to pozbyć się uczucia „zmęczonych” rąk;
  • Usiądź wygodnie na krześle i kręć głową kółka. Staraj się nie odchylać jej za bardzo do tyłu, natomiast gdy pochylasz głowę w prawo staraj się opuścić lewy bark i na odwrót;
  • Połóż się na plecach na podłodze. Napnij wszystkie mięśnie - rąk, nóg, tułowia, wytrzymaj w tym stanie 5 sekund, po czym powoli się rozluźnij. Powtórz ćwiczenie kilka razy – poczujesz się przyjemnie zrelaksowana;
  • Połóż się na brzuchu, głowę oprzyj na dłoniach i skręć w prawą stronę. Prawą nogę odciągnij lekko w bok i zegnij w kolanie. Po chwili podciągnij ją wysoko, kolano przytrzymaj dłonią. To samo zrób analogicznie na lewą stronę;
  • Stań na nieznacznym podwyższeniu na jednej nodze. Drugą opuść luźno, tak aby nie dotykała ziemi. Zacznij potrząsać nią, energicznie strzepywać. Po zakończeniu ćwiczenia zrób to samo z drugą nogą;
  • W pozycji stojącej, siedzącej lub leżącej rozciągaj wszystkie mięśnie swojego ciała tak, jakbyś chciała stać się dłuższa – możesz przy tym ziewać lub głęboko wzdychać;
  • W postawie swobodnej rozstawiamy stopy na szerokość bioder, ramiona unosimy w górę. Imitujemy ruch gałęzi na wietrze. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy, aż napięcie mięśni całkowicie zniknie;
  • W pozycji siedzącej lub stojącej wykonuj głową taki ruch, jakbyś chciała narysować nosem elipsę – pomoże rozluźnić Ci to mięśnie karku;
  • Wybierz sobie przedmiot, na który często spoglądasz w ciągu dnia. Może to być np. kubek, książka, kropka na ścianie itp. Następnie spójrz na tę rzecz i weź głęboki oddech, a po chwili zacznij wypuszczać powietrze ustami. Cały czas myśl o tym, że jesteś spokojna, rozluźniona. Zrób kilka takich wdechów i wydechów.
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)