Aktywny Dzień Matki: propozycje wspólnych treningów dla mamy i córki

Z okazji Dnia Mamy przedstawiamy listę sportów, które sprawdzą się i w przypadku mamy, i w przypadku córki. Do dzieła!
Trening mamy i córki - propozycje najlepszych wspólnych ćwiczeń fot. Fotolia

Wspólny trening dla mamy i córki: rozgrzewka

Rozgrzewka pozwoli przygotować do wysiłku mięśnie, ścięgna i stawy, co zmniejszy ryzyko sportowych kontuzji:
  1. Trucht w miejscu (30 sekund).
  2. Przysiad na całych stopach z szeroko rozstawionymi kolanami na zewnątrz.
  3. Krążenie biodrami w obu kierunkach.
  4. Skłon w przód do lewej nogi a potem do prawej.
  5. Krążenie ramionami w przód i do tyłu.

Wspólny trening dla mamy i córki: w drogę!

Mama na rowerze
Zacznij od krótkich przejażdżek. Z czasem wydłużaj je, zmieniaj tempo pedałowania i trasy na bardziej zaawansowane.

Utrata kalorii 100 kcal = 15 min
Zalety Jazda na rowerze prawie nie obciąża stawów, poprawia krążenie
Wady Wybierz inny sport, jeśli cierpisz na bóle nadgarstków lub hemoroidy
Córka na rolkach
Choć początki bywają trudne, już po miesiącu masz szansę dotrzymać tempa mamie jadącej na rowerze.

Utrata kalorii 100 kcal = 15 min
Zalety Jazda na rolkach aktywizuje niemal wszystkie mięśnie, poprawia zmysł równowagi i odchudza.
Wady Jesteś narażona na kontuzje. Pamiętaj o kasku i ochraniaczach na kolana oraz nadgarstki!

Wspólny trening dla mamy i córki: w klubie fitness

Mama i pilates
Łączy w sobie elementy jogi, ćwiczeń izometrycznych i… baletu. Spokojne tempo ćwiczeń sprawia, że pilates podoba się paniom, które nie mają siły lub ochoty, aby wyciskać z siebie siódme poty. Trening polega na umiejętnym napinaniu mięśni bez obciążania kręgosłupa i innych stawów. Liczy się dokładność ruchów i liczba powtórzeń.

Utrata kalorii 100 kcal = 30 min
Zalety Pilates wzmacnia mięśnie i kształtuje sylwetkę, poprawia koordynację ruchów. Dotlenia organizm. Uczy zachowywania prawidłowej postawy.
Wady Odchudza, ale wolno. Aby uniknąć błędów, warto ćwiczyć pod okiem wykwalifikowanego trenera.

Córka i zumba
To wyjątkowo wdzięczny rodzaj ćwiczeń – zawiera elementy tańców latynoamerykańskich, treningu siłowego, a nawet tańca brzucha. Zajęcia są dynamiczne, radosne, seksowne i niezwykle efektywne.

Utrata kalorii 100 kcal = 7,5min
Zalety Spalasz mnóstwo kalorii i chudniesz w mgnieniu oka!
Wady Jeżeli wcześniej nie ćwiczyłaś lub nie masz smykałki do tańca, możesz po pierwszych zajęciach być nieco sfrustrowana. Ale nie poddawaj się! Po kilku spotkaniach złapiesz krok i rytm.

Jak zacząć trenować?



Wspólny trening dla mamy i córki: w plenerze

Mama i nordic walking
To rytmiczne chodzenie jest o 40% efektywniejsze od marszu. Za sprawą kijków, które asekurują każdy krok, nie męczy tak bardzo i zmniejsza obciążenia stawów. Warunek? Trzeba mieć odpowiednio dobrane kije i opanowaną technikę chodzenia. Aby sprawdzić, czy kije do nordic walking mają dobrą długość, ustaw je przy stopach i złap za uchwyty. Twoje ręce powinny być wtedy zgięte w łokciach pod kątem prostym.

Utrata kalorii 100 kcal = 10 min
Zalety Nordic walking odstresowuje, odchudza i poprawia wydolność organizmu. Nie obciąża stawów.
Wady Trzeba zainwestować w dobre buty do nordic walkingu, kije i końcówki, które będą dostosowane do podłoża.

Córka i jogging
Nie narzucaj sobie zbyt dużego tempa. Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z joggingiem, postaw na trening interwałowy, tzn. zacznij od porządnej rozgrzewki, potem biegnij przez 10 minut, zwolnij do marszu (5–10 minut), ponownie wróć do biegu. Zakończ szybkim chodem, a potem dobrze się rozciągnij.

Utrata kalorii 100kcal = 12 min
Zalety Bieganie pomaga uwolnić się od stresu, schudnąć, usprawnić krążenie i poprawić kondycję naczyń krwionośnych.
Wady Jeśli nie zadbasz o dobrą rozgrzewkę i późniejsze rozciągnięcie mięśni, możesz nabawić się urazu.

Wspólny trening dla mamy i córki: na basenie

Mama i aqua aerobik
Ciało zanurzone w wodzie wydaje się lekkie niczym piórko. I właśnie dlatego ćwiczenia w basenie są przyjemne, w dodatku bardzo skuteczne. Ćwiczenia te (a także towarzyszący im masaż wodny) pozwalają zmniejszyć nie tylko wagę, ale i cellulit! 

Spalanie kalorii 100 kcal = 9 min
Zalety Aqua aerobik znakomicie rozluźnia mięśnie. Nie obciąża stawów. Jest wskazany dla osób z bólami kręgosłupa i o znacznej nadwadze.
Wady Zajęcia kosztują 15–30 zł za godzinę. Trzeba znaleźć dobry basen, by nie złapać infekcji intymnych czy chorób skóry.
Córka i pływanie
To jedna z bezpieczniejszych dyscyplin. Nawet jednak, gdy dobrze pływasz, rób to tylko pod okiem ratownika. Zanim zaczniesz pokonywać długość basenu, wykonaj zawsze kilka ćwiczeń, które pomogą ci rozruszać stawy i mięśnie. Aby trening przyniósł ci jak najwięcej korzyści, zmieniaj tempo i styl pływania.

Utrata kalorii 100 kcal = 12 min
Zalety Pływanie pozwala nie tylko schudnąć, ale też dotlenić organizm i zwiększyć pojemność płuc. Poprawia również krążenie, daje zastrzyk pozytywnej energii i wzmacnia mięśnie.
Wady Jeśli cierpisz na bóle kręgosłupa w odcinku szyjnym, zrezygnuj z pływania żabką (może nasilić dolegliwości). Pozostałe minusy są takie, jak przy aqua aerobiku.

Jak zacząć trenować?

na podstawie tekstu Diany Sady-Ożarowskiej/Przyjaciółka
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)