Zgubne skutki przedawkowania błonnika - dlaczego należy uważać?

Błonnik jest niezbędny w naszej diecie, ponieważ usprawnia pracę jelit, ale... nie należy przesadzać. Przedawkowanie błonnika nie tylko nam nie pomoże, lecz może zaszkodzić. Ile powinno się go znaleźć w codziennym jadłospisie i jakie są skutki spożywania zbyt dużej ilości błonnika?
/ 18.07.2013 13:32

Błonnik

Za co odpowiedzialny jest błonnik?

Przede wszystkim reguluje pracę przewodu pokarmowego, pomaga w walce za zaparciami, biegunką i bólami towarzyszącymi hemoroidom. Długotrwałe spożywanie błonnika przyspiesza przemianę materii, wprowadza nasz metabolizm na wyższe obroty i przez to pomaga w kuracjach odchudzających. Ponadto, obniża poziom złego cholesterolu we krwi i reguluje poziom glukozy. Podsumowując – błonnika nie możemy sobie odpuścić. 

Po spożyciu błonnik pęcznieje w naszym żołądku, co pozwala zaspokoić głód na dłuższy czas. Jeśli walczysz z otyłością lub po prostu dbasz o sylwetkę - wprowadź do jadłospisu produkty wysoko błonnikowe takie jak: otręby, ciemne pieczywo razowe, owoce (szczególnie śliwki, porzeczki, jabłka), warzywa strączkowe, czyli fasolę, groch.

Zobacz także: Gdzie szukać błonnika?

Uważaj, by nie przeholować!

Dietetycy, jako dzienne spożycia błonnika zalecają maksymalnie 40g. Nadmierne jego przyjmowanie może mieć zupełnie odwrotne skutki od pożądanych.

Polecamy: Błonnik pomoże obniżyć cholesterol