Zdrowe odżywianie na mieście

W dzisiejszych czasach, w pędzie codziennego życia coraz częściej jesteśmy zmuszeni jeść na mieście. Interesują nas bary szybkiej obsługi, aby nie tracić czasu na jedzenie. Także reklama produktów kalorycznych, bogatych w tłuszcz i cukier, które są obecne w ofercie punktów gastronomicznych sprawia, że zapominamy o zdrowym żywieniu aby zaspokoić tylko swój głód. Jak zdrowo jeść na mieście?
Zasada odbierania gości

Czy mimo to możemy korzystając z oferty barów czy restauracji wybierać te, które oferują bogaty asortyment pełny witamin i składników mineralnych? Wybór zdrowych potraw czy przekąsek nie musi być trudne. Ważne jest aby spośród oferowanych produktów wybierać te o najlepszych walorach zdrowotnych.

Z oferty wybieraj:

  • mięso z kurczaka i indyka grillowane lub pieczone, zawierające mniej tłuszczu niż smażone;
  • jeśli masz wybór do drugiego dania wybieraj kasze gryczaną, jaglaną czy makaron pełnoziarnisty;
  • świeżo wyciskane soki, gdyż zawierają więcej składników mineralnych oraz witamin w porównaniu do soków w butelkach i kartonach; ponadto nie zawierają dodanego cukru i różnego rodzaju polepszaczy czy konserwantów;
  • kanapki, tortille, panini z pieczywa pełnoziarnistego, które mają więcej błonnika, składników mineralnych oraz witamin;
  • sosy na bazie jogurtów zawierające mniej tłuszczu niż te na bazie majonezu, oraz sosy na bazie oliwy z oliwek, które mają więcej zdrowych kwasów tłuszczowych;
  • sałatki przygotowywane na życzenie klienta, gdyż mają zwiększą ilość błonnika, składników mineralnych i witamin; gotowe sałatki z sosami podczas przechowywania tracą swoją wartość odżywczą;
  • własne kompozycje sałatek lub kanapek, gdzie możesz wybrać sam składniki wg diety strukturalnej.

Już nawet niewielka zmiana produktów poprawia samopoczucie oraz sprawia, że nie czujemy się głodni.

Zobacz także: Pizza kontra sałatka - co wybrać?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)