Światowa Organizacja Zdrowia donosi, że aż w 50. procentach za poprawę zdrowia odpowiada zdrowa dieta, a tylko w 10. leczenie farmakologiczne

Wybiła 18-ta - jeść czy nie jeść?

Po świecie krąży wiele mitów. Jednym z nich jest zakaz jedzenia po 18. Czy to prawda, że po godzinie 18:00 nie powinno się jeść?
/ 03.10.2016 20:23
Światowa Organizacja Zdrowia donosi, że aż w 50. procentach za poprawę zdrowia odpowiada zdrowa dieta, a tylko w 10. leczenie farmakologiczne

Mit obalony

Wedle założeń racjonalnego odżywiania, nie powinno się spożywać pokarmów na 3-4 godziny przed snem. Zatem jeżeli kładziesz się późno spać, spokojnie możesz przekąsić coś po godzinie 18:00. Radziłabym jednak wybierać posiłki lekkostrawne i niskokaloryczne. Wieczorem metabolizm jest spowolniony, zatem warto zastosować dobrze wszystkim znaną złotą zasadę: “śniadanie jedz
jak król, obiad jak szlachcic, a kolację jak żebrak”.

Przeczytaj: Co jeść, aby mieć piękną cerę?

Lekkostrawnie i bez cukru

Warto tez zwróć uwagę na skład pokarmu. Otóż zapotrzebowanie na cukry spada w godzinach wieczornych. Przy prawidłowej częstotliwości odżywiania, pod koniec dnia, zarówno mięśnie jak i wątroba zostają nasycone odpowiednią ilością glikogenu. W efekcie nadmiar spożytej glukozy może zostać wykorzystany m.in. na potrzeby odłożenia tłuszczu zapasowego.

Późna kolacja

Na kolację proponuję więc pokarmy niskotłuszczowe i wysokobiałkowe: jogurty niskotłuszczowe, sałatki z pełnowartościowym białkiem, drób, ryby lub jaja, chrupkie pieczywo z twarożkiem. Ponadto nie zapominajmy o piciu, najlepiej wody mineralnej – jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu a wypełniając żołądek zmniejsza i głód.