warzywa fot. Panthermedia

Warzywa wspomagające zdrową dietę

Chcesz schudnąć? A może po prostu zdrowo się odżywiasz? Zdradzamy tajemnicę, jakie warzywa powinny znaleźć się w twojej diecie.
/ 21.02.2012 15:58
warzywa fot. Panthermedia

Warzywa nie tylko poprawiają przemianę materii, ale są też zdrowe i niskokaloryczne. Podpowiadamy, które z nich są niezbędnym elementem zdrowej diety, która przy okazji może pomóc ci zgubić kilka zbędnych kilogramów...

Papryczki chili

Ostre papryczki chili przyspieszają metabolizm i wspomagają procesy trawienia. Aby złagodzić ostry smak, podawaj je z kolendrą lub natką pietruszki. Nie przesadź jednak z ilością, bo mogą wywołać reakcję alergiczną.

Fasolka szparagowa

Ma nieoceniony wpływ na poprawę naszej przemiany materii, a tym samym przyspiesza odchudzanie. Dlaczego? Bo jest cennym źródłem błonnika pokarmowego. Fasolka szparagowa zawiera również bet-karoten (prowitaminy A), witaminę C oraz wszystkie z grupy B, a także potas, wapń, magnez, żelazo i cynk. Aby nie straciła tych wszystkich właściwości najlepiej przygotowujmy ją na parze.

Cukinia

Cukinia jest dietetycznym warzywem, które najlepiej jeść na surowo, w sałatkach lub przyrządzać w piekarniku. Warzywo to obfituje w błonnik i dlatego po jego zjedzeniu na długo pozostajemy syci. Podczas zakupów wybieraj młode owoce, z zieloną i delikatną skórką.

Ogórki

Kilogram ogórków dostarcza zaledwie 150 kalorii, więc możesz zajadać się nimi przez cały dzień. Dodatkowo warzywo to jest cennym źródłem potasu, fosforu i wapnia, a także doskonale orzeźwia i gasi pragnienie. Ogórki wspomagają organizm w detoksykacji, przez co odgrywają istotną rolę w procesie oczyszczania organizmu.