Truskawki pełne zdrowia

Ten niezwykły owoc o apetycznym kształcie zwiastuje nam przyjście tego co najlepsze: lata, słońca i mnóstwa energii. Czekamy na nie z utęsknieniem, tym bardziej, że cieszą nas swoją słodyczą wyjątkowo krótko. Oto co warto wiedzieć na temat tych wartościowych owoców!
/ 03.06.2013 09:16

Ten niezwykły owoc o apetycznym kształcie zwiastuje nam przyjście tego co najlepsze: lata, słońca i mnóstwa energii. Czekamy na nie z utęsknieniem, tym bardziej, że cieszą nas swoją słodyczą wyjątkowo krótko. Oto co warto wiedzieć na temat tych wartościowych owoców!

Truskawki pełne zdrowia

Co w truskawce siedzi?

  • Przede wszystkim bogate źródło witamin z grupy B, witaminy PP oraz C, której zawartość jest nawet większa niż w owocach cytrusowych. Warto szczególnie podkreślić znaczenie witaminy C, ponieważ to właśnie ona w dużym stopniu wpływa na tworzenie kolagenu, który odgrywa również ważną rolę w procesie wzrostu i odnowy komórek, tkanek, naczyń krwionośnych oraz zębów.Dodatkowo pomaga we wchłanianiu żelaza, przyśpiesza gojenie ran, oparzeń i podrażnionych, krwawiących dziąseł.
  • Ocean mikro i makroelementów: wapnia, potasu, fosforu oraz magnezu, które są niezbędne do utrzymania dobrej kondycji (działają odkwaszająco i wzmacniająco na organizm) oraz zdrowych i mocnych zębów ( działają antybakteryjnie i delikatnie wybielają zęby).
  • Drogocenny błonnik, który z powodzeniem usprawnia perystaltykę jelit, zapobiegając tym samym zaparciom i zaburzonemu funkcjonowaniu mikroflory jelita grubego.
  • Niski indeks glikemiczny zapobiegający nagłym skokom insuliny (cukru w organizmie).
  • Kwas elagowy znany z właściwości antynowotworowych.
  • Truskawki zawierają również dużo wody, która usprawnia redukcję tkanki tłuszczowej i reguluje zawartość wody w tkance tłuszczowej (sprzyja zwalczaniu obrzęków i cellulitu).

To może się przydać: Jak wybrać najbardziej smakowite truskawki?

Czy każdy może jeść truskawki?

Nie ma absolutnie żadnych zastrzeżeń co do zaleceń spożywania truskawek. Polecane są wszystkim niezależnie od wieku czy stanu zdrowia. Ta witaminowa bomba owocowa ma właściwości bakteriobójcze, podobnie jak popularny chrzan, czosnek oraz cebula, dlatego szczególnie zalecane są cukrzykom czy reumatykom. To świetne urozmaicenie diety, nawet tej niskokalorycznej - 100 gramów truskawek dostarcza około 40 cal.

Lubicie truskawki? Koniecznie zajrzyjcie do naszych przepisów kulinarnych z truskawkami w roli głównej.