POLECAMY

Najgorsze dietetyczne mity non stop powtarzane w mediach społecznościowych. Rozważania dietetyka

Codziennie natykasz się na posty, które sugerują, że powinnaś przejść detoks? Jeśli obserwujesz profile kulinarne wielokrotnie widziałaś zdrowe desery. Które mity powtarzane są najczęściej? Dlaczego nie należy w nie wierzyć?
Najgorsze dietetyczne mity non stop powtarzane w mediach społecznościowych. Rozważania dietetyka fot. Adobe Stock

Codziennie natykasz się na posty, które sugerują, że powinnaś przejść detoks? Jeśli obserwujesz profile kulinarne wielokrotnie widziałaś zdrowe desery. Które mity powtarzane są najczęściej?

Gluten = diabeł w pszenicy

Od kilku lat obserwuję narastanie coraz to nowych hipotez „anty-glutenowych”. Gluten i pszenica uzależniają, powodują tycie, szkodzą, bo są GMO…To tylko kilka przykładów stwierdzeń opartych na „przekazie strachu”. Za tymi stwierdzeniami rzadko stoją fakty. Ich bazą są emocje! Dieta bezglutenowa jest potrzebna wyłącznie osobom chorującym na celiakię czy cierpiącym na alergię lub nietolerancję pokarmową na gluten. W rzeczywistości rezygnacja z glutenu, paradoksalnie, często prowadzi do gorszych wyborów żywieniowych. Przemysłowe produkty bezglutenowe mają zazwyczaj więcej kilokalorii, mniej błonnika pokarmowego i witamin z gr. B. Więcej korzyści uzyskasz, gdy zamiast stosowania diety bezglutenowej urozmaicisz jadłospis. Poza wszechobecną pszenicą jedz kaszę gryczaną i jaglaną, amarantus, komosę ryżową, czy żytnie produkty zbożowe.

Musisz przejść na detoks

Już samo słowo detoks ma bardzo negatywny wydźwięk. Skoro potrzebujesz detoksu to znaczy, że spożywasz trucizny! Potrzebujesz tony suplementów, miesiąca na sokach (zamówisz je za jedyne „milion monet”)…Nie tędy droga! Ok, jeśli jesz same śmieci musisz zmienić nawyki żywieniowe, a to nie ma nic wspólnego z detoksem. Dbasz o zdrową dietę, a wpadki zdarzają ci się tylko raz na jakiś czas? Twój organizm świetnie poradzi sobie z usunięciem produktów przemiany materii. Funkcję to spełniają bardzo dobrze nerki, wątroba oraz skór i nie musisz im za to płacić :).

Zdrowy deser

Zdrowy deser pozostaje deserem. Jeśli do przygotowania zdrowego deseru użyjesz syropu z agawy i suszonych daktyli to wciąż będzie miał cukry proste. Nie zrozum mnie źle! Uważam, że warto szukać składników o wyższej wartości odżywczej. Ludzka psychika działa jednak wybiórczo. Zdrowego deseru zjesz więcej, bo czujesz się usprawiedliwiona. Z deszczu pod rynnę! Pamiętaj deser to deser, zdrowszej wersji ciasta i tak jedz niewiele.

Superfoods nie takie super

Superfoods, egzotyczne i drogie, bywają przedstawiane w mediach społecznościowych jako żywność o wyjątkowych właściwościach. Często podkreśla się ich odmładzające, czy przeciwnowotworowe oddziaływanie.  Ten sposób komunikowania sprawia, że łatwo ulec wrażeniu, że wystarczy dorzucić spirulinę do koktajlu, by cieszyć się zdrową dietą i…czystym sumieniem. Zdrowa dieta to całokształt, a jej „głównymi bohaterami” są zwykłe produkty: dobry chleb, jajka, pomidor, jabłko, kasza gryczana itd. Tak jak nie istnieje superman, tak nie ma też superfoods!

Przeczytaj także:
3 powody dla których powinnaś przestać oglądać #fitporn na Instagramie
Gdy oczekiwania spotykają się z rzeczywistością - odchudzanie akt 1 i ostatni
Kompletnie bezzasadne wymówki, które powstrzymują cię przed dietą i treningiem

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (3)
/przedwczoraj
Igor trenerzi & iqgreen robicie sobie antyreklamę tym spamem
/5 dni temu
Jakbym miała tak na wszystko zwracać uwagę to bym chyba nic nie jadła. Ja tam wolę iqgreen bo nie mam takiego apetytu ciągle no i lepszy metabolizm zdecydowanie więc spalanie szybsze. Ciepło się zrobiło to jeszcze spacerki dochodzą.
/5 dni temu
Chcesz wyglądać seksownie i atrakcyjnie? Chcesz cieszyć się wspaniała sylwetką? Chcesz pokazać wszystkim, że możesz się zmienić? Jeśli odpowiedziałaś/eś 3 razy na Tak! to : Nie czekaj wejdź teraz na stronę najlepszego trenera w Polsce: igortreneronline.pl Pozbądź się tłuszczu raz na zawsze!