Najbardziej zadowoleni ze swoich związków sa nie ludzie młodzi, a ci pomiędzy pięćdziesiątym z sześćdziesiątym rokiem życia/ fot. Shutterstock

Jak witamina C wzmacnia odporność i dodaje energii?

Często się przeziębiasz i nie wiesz dlaczego tak się dzieje? Niezależnie od pory dnia jesteś senna i nie masz na nic siły? Prawdopodobnie brakuje Ci witaminy C.
Weronika Kwaśniak / 28.09.2016 17:02
Najbardziej zadowoleni ze swoich związków sa nie ludzie młodzi, a ci pomiędzy pięćdziesiątym z sześćdziesiątym rokiem życia/ fot. Shutterstock

Jednym z głównych czynników powodujących osłabienie naszej odporności są zmiany temperatury. Dlatego w okresie wiosennego przesilenia, czy podczas wilgotnej jesieni, nasze ciało potrzebuje podwójnego wsparcia.

Budowaniu odporności nie służy również niezdrowy tryb życia. Osoby, które palą, często sięgają po alkohol czy stosują nieracjonalną dietę, są bardziej narażone na niedobory witamin i minerałów. Gdy dopuścimy się zaniedbań i zauważymy, że organizm podatny jest na wszelkie otaczające nas wirusy to sygnał, że najprawdopodobniej brakuje mu witaminy C, która ma ogromne znaczenie w utrzymaniu naszej odporności.

Aby witamina ta była łatwo przyswajalna przez nasz organizm, warto przyjmować naturalne bioflawonoidy, takie jak rutyna i hesperydyna. Ponadto witamina C oraz rutyna działają korzystnie na naczynia krwionośne. Zapewnia to zwiększoną ochronę organizmu, ponieważ naczynia stają się dzięki nim bardziej elastyczne oraz mniej podatne na uszkodzenia.

Pierwiastki, których nie może zabraknąć

Do spadku odporności może się również przyczyniać niedobór w organizmie trzech bardzo ważnych pierwiastków - wapnia, magnezu, a przede wszystkim cynku.

  • Wapń jest jednym z podstawowych budulców kości i mięśni oraz działa osłonowo na układ krążenia.
  • Magnez wpływa bardzo korzystnie na układ nerwowy, łagodzi stres i stany zmęczenia.
  • Cynk jest natomiast niezbędnym mikroelementem, który bierze udział w prawidłowym gojeniu się ran oraz wpływa silnie na układ odpornościowy.

Zobacz także: Witamina C - jak uchronić pokarmy przed jej utratą

źródło: Acerola Plus