węglowodany fot. Panthermedia

Dobre i złe śniadanie

Śniadanie nie bez powodu jest nazywane najważniejszym posiłkiem. Zobacz co powinno zagościć na talerzu o poranku, a z czego należy zrezygnować.
/ 30.03.2012 10:33
węglowodany fot. Panthermedia
Z TEGO ZREZYGNUJ

* Tost pszenny z dżemem
Dlaczego? Taka węglowodanowa bomba sprawi, że zaraz po śniadaniu będziesz głodna i ociężała.

* Jogurty owocowe lub gotowe jogurty z muesli
Dlaczego? Zawierają mnóstwo ukrytego cukru.

* Jajecznica ze smażonym bekonem lub kiełbaskami
Dlaczego? Zawiera mnóstwo soli i nasyconych tłuszczy.

OD CZASU DO CZASU

* Organiczny jogurt naturalny z owocami
Dlaczego? Jogurt naturalny jest o wiele zdrowszy, ale owoce zawierają dużo cukru.

* Pełnoziarniste pieczywo i owoce
Dlaczego? Ponieważ zestaw ten zawiera dużo więcej błonnika.

* Jajka w koszulkach, grillowany bekon i kiełbaski
Dlaczego? Grillowanie potraw pomaga zredukować zawartość tłuszczów nasyconych o około 25%.

TEGO SIĘ TRZYMAJ

* Chrupki chlebek żytni z organicznym masłem orzechowym.
Dlaczego? To doskonała kompozycja tłuszczów oraz węglowodanów powoli uwalniających energię.

* Jajka gotowane na miękko, grillowane kiełbaski organiczne i szpinak lub jarmuż gotowany na parze
Dlaczego? Szpinak i jarmuż dostarczają mnóstwo wartościowych składników, a organiczne kiełbaski nie zawierają  szkodliwych azotanów.

* Naturalny, pełnotłusty organiczny jogurt z jagodami i mieszanką orzechów
Dlaczego? To idealny zestaw protein, tłuszczów, węglowodanów, witamin i minerałów.