kobieta ze zdrowym jedzeniem fot. Fotolia

Dieta przeciwko nowotworom

Warzywa i owoce to najskuteczniejszy sposób, by zmniejszyć ryzyko raka. Sprawdź co jeść, by nie zachorować na jego różne typy!
/ 21.06.2018 14:34
kobieta ze zdrowym jedzeniem fot. Fotolia

Co warto jeść w profilaktyce chorób nowotworowych?

1. Gardło i jelito grube

Zjedz dwa jabłka dziennie, najlepiej ze skórką. Zawarta w nich kwercetyna chroni DNA komórek przed uszkodzeniem, zapobiegając nowotworom garda i jelita grubego.

2. Piersi

Wzbogać menu w dynię, przynajmniej raz dziennie chrup marchewkę. Mają sporo beta-karotenu, który chronią przed rakiem piersi. Podobnie działa
na prostatę u mężczyzn.

3. Płuca i układ krwionośny

Po żurawinę sięgaj przez cały rok – może być mrożona. Zawiera kwas benzoesowy. Hamuje on rozwój komórek nowotworowych atakujących płuca i układ krwionośny.

4. Wątroba

Jedz przynajmniej 2 szklanki zielonych warzyw dziennie. Mają sporo indoli wspomagających detoksykację wątroby i skutecznie zwalczających komórki rakowe.

5. Żołądek

Częściej sięgaj po warzywa korzeniowe (pasternak, buraki). Mają falkarinol chroniący żołądek przed rakiem.