kobieta z mężczyzną fot. Fotolia

Dieta na zdrowie - 5 przykazań

Zastanawiasz się, jaka jest recepta na radość i dobre samopoczucie? Oto 5 dietetycznych przykazań, które przyniosą ci zdrowie!
/ 20.08.2012 12:59
kobieta z mężczyzną fot. Fotolia

Na dobry nastrój - 2 litry wody dziennie

Aby nie doprowadzić do odwodnienia organizmu, codziennie powinniśmy wypijać przynajmniej tyle wody. Oczywiście jest ona obecna również w owocach, zupach i warzywach, dlaczego często przekracza poziom 2 litrów. Ale jeśli chodzi o nią to im więcej, tym lepiej.

By być zdrowym - 5 porcji warzyw i owoców

Jak głoszą dietetycy, codziennie należy spożywać aż 800 g tych produktów. Jaki z tego wniosek? To właśnie warzywa i owoce powinny budować nasze menu. Taki jadłospis - skądinąd najbardziej zbliżony do diety śródziemnomorskiej - zapewnia długowieczność i dobrą formę. Wszystko za sprawą przeciwutleniaczy, których w owocach i warzywach jest bez liku.

Dla dobrej kondycji - 2000 kalorii dziennie

To przeciętna ilość kalorii, którą powinniśmy dostarczać organizmowi w posiłkach na dobę. By ustalić tę wielkość indywidualnie w przypadku kobiet należy pomnożyć wagę ciała przez współczynnik 21,6 (20-34 lata) lub 19,2 (u starszych). Do tego wyniku dodajmy 500 kcal, a wtedy otrzymamy wynik, który wyznacza nasze dobowe zapotrzebowanie kaloryczne.

Na piękną cerę - pół łyżeczki soli dziennie

Dzięki zdolności zatrzymywania wody w organizmie, sód zawarty w zwykłej soli kuchennej może stać się twoim pomocnikiem w walce o piękną, nawilżoną skórę. Aby tego dokonać wystarczy dziennie spożywać pół łyżeczki, a wtedy nasza skóra nabierze blasku i będzie odpowiednio nawilżona.

Na wzmocnienie naczyń krwionośnych - miska zielonych warzyw

Zawarty w zielonolistnych warzywach kwas foliowy to największy sprzymierzeniec zdrowego serca i układu krwionośnego. Obniża on poziom aminokwasu odpowiedzialnego za rozwój miażdżycy i sprawia, że możemy być spokojni o swoje zdrowie. Właśnie z tego powodu zadbaj by codziennie na twoim talerzu zagościła sałata, szpinak lub brokuły.