Dieta na przytycie – zbiór najważniejszych zasad

Często osoby, które są bardzo szczupłe myślą, że mogą jeść co chcą, kiedy chcą i w dowolnych ilościach. Wybierają zatem żywność typu fast food, niezdrowe przekąski. Niekiedy tak też postępują osoby chcące przytyć. Kierują się zasadą – jem, ile i co chcę. Czy przybieranie na wadze musi wiązać się z zapominaniem o zdrowych nawykach? Poniżej przedstawiamy Wam kilka zasad zdrowego tycia i stylu życia.
/ 08.11.2012 15:23
Dieta na przytycie – zbiór najważniejszych zasad

Postaw na zdrowie

Zanim zaczniesz rewolucję w dotychczasowym sposobie odżywiania – zrób podstawowe badania, jak chociażby morfologię. Dzięki temu dowiesz się, czy nie masz np. anemii lub innej choroby. Nie zapomnij powiedzieć lekarzowi, że zamierzasz zmienić swoją dietę. Warto również skonsultować się z dietetykiem, który doradzi, jakich potraw unikać, jak odpowiednio zbilansować posiłki, a także czy konieczne będzie przyjmowanie suplementów diety.

Zobacz także: Dieta na przytycie - najczęstsze błędy

Kiedy i ile jeść?

Pamiętaj, że odstępy pomiędzy posiłkami nie powinny być zbyt długie. Postaraj się by wynosiły one trzy godziny. Zaplanuj jadłospis tak, by znalazło się w nim pięć - sześć posiłków. Powinieneś dostarczać organizmowi do 3000 tysięcy kalorii.

Jak ułożyć menu?

Twoja dieta powinna składać się z większych posiłków oraz przekąsek. W ułożeniu menu posłuż się tabelami kalorycznymi oraz piramidą zdrowego żywienia. Zadbaj, by każdego dnia spożywać dużo warzyw, owoców, nabiału, produktów pełnoziarnistych. W planie diety na przytycie nie może zabraknąć produktów bogatych w łatwostrawne białko, jak ryby czy chude mięso drobiowe. Postaw na zdrowe przekąski, jak chociażby ziarna, kiełki, owoce. Codziennie pij dużo wody – najlepiej niegazowanej. Unikaj czarnej herbaty, która może wysuszać, odwadniać organizm. Wybieraj raczej herbaty ziołowe, jak również zieloną czy czerwoną.

Nie sięgaj po fast food! Unikaj też spożywania słodyczy, chipsów, jak również produktów bogatych w cukier oraz smażonych i tłustych dań.

Powiedz TAK ćwiczeniom!

Postanawiasz, że chcesz przytyć, ale obawiasz się, iż ćwiczenia fizyczne mogą udaremnić osiągnięcie celu? Nic bardziej mylnego. Sport jest zawsze wskazany. Dzięki regularnej aktywności fizycznej wzmocnisz mięśnie, poprawisz kondycję organizmu i zadbasz o swoje zdrowie. Zaplanuj 30-45 minut dziennie na ćwiczenia. Zgłoś się do klubu fitness i umów na konsultację z instruktorem. Powiedz, że planujesz przytyć, przy czym chcesz ćwiczyć, ale masz obawy, czy to nie zaszkodzi twemu planowi. Instruktor dobierze odpowiednie zajęcia fitness, ułoży plan ćwiczeń na siłowni.

Polecamy: Dieta na rozbudowę masy mięśniowej

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)