Dieta na przytycie – najczęstsze błędy

Chipsy, pizza, czekoladowe batoniki... Tak właśnie wyobrażasz sobie dietę dla osób chcących przytyć? Błąd. Niezależnie od tego, czy chcesz schudnąć czy przytyć, musisz pamiętać o zasadach zdrowego odżywiania. Dlaczego to tak ważne? Czy naprawdę trzeba przestrzegać pór posiłków?
/ 08.11.2012 15:19
Dieta na przytycie – najczęstsze błędy

Kanapowy leniwiec

Jak wyobrażasz sobie spędzenie popołudnia lub weekendu? Siadasz wygodnie na łóżku, włączasz film i zajadasz się pizzą lub chipsami? Wiele osób mogłoby się pod tym podpisać. Niestety, tak często wygląda spędzanie wolnego czasu także przez tych, którzy postanowili przytyć.

Stosowanie diety na przytycie nie zwalnia z obowiązku dbania o siebie – swoje zdrowie, sylwetkę, samopoczucie.

Bycie kanapowym leniwcem nie sprawi, że będziesz cieszyć się okrąglejszą sylwetką i jednocześnie zdrowiem. Niezależnie od tego czy chcemy schudnąć, zachować dotychczasową figurę lub przytyć – należy regularnie ćwiczyć.

Zobacz także: Dieta na przytycie - co pobudzi Twój apetyt?

Pora na fast food

Jeśli myślisz, że teraz, kiedy postanowiłeś przytyć, możesz bezkarnie jeść fast food, gdy tylko będziesz miał ochotę, to jesteś w błędzie. Żywność tego typu zawiera bardzo niezdrowe tłuszcze. Trudno doszukiwać się w niej mnóstwa niezbędnych witamin. Jeśli naprawdę nie możesz obejść się bez pizzy – spróbuj zrobić ją samodzielnie. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że użyłeś świeżych produktów. Możesz zastąpić mąkę pszenną tą pełnoziarnistą. Zrezygnować z dużej ilości sera na rzecz innych składników.

Na słodko

Jedzenie znacznie częściej produktów obfitujących w cukier, to, niestety, kolejny błąd osób chcących przytyć. Należy unikać spożywania cukrów prostych w dużych ilościach. Zatem nie sięgamy często po czekoladki, batoniki, cukierki, etc. Zastępujemy je naturalnymi cukrami, które zawarte są m.in. w owocach. To ważne, by nie zaszkodzić organizmowi. Jedząc dużo słodyczy narażamy się na wiele chorób, w tym cukrzycę. Ponadto cukier przyczynia się do pojawiania się cellulitu, o czym warto pamiętać.

Polecamy: Co jeść, żeby przytyć?

Jem ile i kiedy chcę

Nic bardziej mylnego. Należy ustalić pory posiłków oraz ich konkretną ilość. Nie objadamy się w nocy i późnym wieczorem. Nie omijamy posiłków, w tym śniadań! Poza tym zachowujemy rozsądek, tj. nie zaczynamy raptem jeść „na zapas”, co niektórym się zdarza. Należy dać sobie trochę czasu na przytycie. Nie zakładać, ze w ciągu 2-4 tygodniu przybierzemy kilka kilogramów. Zarówno odchudzanie, jak i tycie, powinny odbywać się spokojnie. Nie należy forsować i wyniszczać organizmu.

Tyję z głową

Mogę wszystko - tak często myślą osoby, które chcą przytyć i same wpadają w pułapkę. Zapominają o własnym zdrowiu oraz samopoczuciu. Sięgają po niezdrowe i bardzo kaloryczne dania, nie ćwiczą, nie dbają o urodę. Po kilku miesiącach takiego trybu życia okazuje się, że owszem, przytyły, ale niekoniecznie mogą pochwalić się ładną figurą, zaś brzuszkiem, fałdkami, cellulitem... Zamiast zachwycać się jędrną i okrąglejszą sylwetką, narzekają i postanawiają... odchudzać się. To nic innego, jak niszczenie i forsownie własnego organizmu. Dlatego też we wszystkim należy zachować umiar i postawić na wiedzę fachowców z zakresu medycyny, fitnessu, dietetyki i po prostu udać się na konsultacje przed rozpoczęciem diety na przytycie.

Zobacz także: Dieta na masę - najważniejsze zasady

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/18.04.2013 12:54
W diecie na przytycie też nie można jeść byle czego i byle jak