kobieta, brzuch, chuda fot. Panthermedia

Dieta dla osób, które chcą przytyć

Chodzi o to, aby zwiększyć masę mięśniową, a nie tłuszczową. Nie jest to łatwe, ale jest możliwe
/ 02.09.2010 07:16
kobieta, brzuch, chuda fot. Panthermedia
Oto wymarzona recepta na dodatkowe kilka kilo:

* Jedz posiłki pięć, sześć razy dziennie co trzy godziny. Nie powinny być one zbyt duże – ogromny talerz z jedzeniem mógłby zniechęcić cię do posiłku.

* Przytyjesz, ale nie będziesz zdrowa (i nie będziesz mieć wymarzonej, kształtnej figury), jedząc fast foody, golonkę czy boczek. W ten sposób narazisz organizm na ryzyko wystąpienia chorób układu sercowo-naczyniowego, m.in. poprzez podwyższony poziom cholesterolu we krwi.

* Twoje posiłki powinny zawierać warzywa, owoce, węglowodany złożone oraz pełnowartościowe białko, które jest budulcem mięśni. Warto wzbogacać potrawy w kaloryczne dodatki, np. zabielać zupy mąką, śmietaną, dodawać grzanki, kaszę, makarony. Przegryzaj także orzechy i suszone owoce.

* Trenuj! Najlepsze dla ciebie są ćwiczenia siłowe, które pomagają w odbudowaniu masy mięśniowej, czyli ćwiczenia z ciężarkami, a nie np. na bieżni. Poza tym regularny trening wzmaga apetyt.

* Zanim podejmiesz wszystkie te starania, zrób komplet badań, aby wykluczyć choroby, które mogą być „sprawcami” nadmiernej szczupłości, czyli pasożyty układu pokarmowego, nadczynność tarczycy, nietolerancję glutenu.