Czereśnie - wartości odżywcze

Pochodzi z Europy i jest ulepszoną przez człowieka wersją dzikich czereśni. Jest wspaniałym źródłem witamin C, A oraz witamin z grupy B. A poza tym są bardzo smaczne, więc warto się nimi zajadać w czereśniowym sezonie.

Pochodzi z Europy i jest ulepszoną przez człowieka wersją dzikich czereśni. Jest wspaniałym źródłem witamin C, A oraz witamin z grupy B. A poza tym są bardzo smaczne, więc warto się nimi zajadać w czereśniowym sezonie.

Przede wszystkim jednak czereśnie mają zalety dietetyczne. Otóż owoce te doskonale oczyszczają organizm z produktów złej przemiany materii, usuwają toksyny. Ponadto poprawiają odporność, wzrok, wygląd skóry i paznokci.

Czereśnie jada się głównie na surowo, jednak nie powinno się ich zajadać na czczo, ze względu na dużą ilość kwasów. Aby osłabić ich działanie owoce należy rzuć bardzo powoli. Są bardzo słodkie i mają mniej kalorii niż wiśnie. Można przyrządzać z nich desery, ciasta, pierogi, kompoty, zupy.

Zobacz kilka ciekawych przepisów na słodkości z czereśni: Ciasta z czereśniami

Czereśnie - zdrowe i pyszne Czereśnie - zdrowe i pyszne Czereśnie - zdrowe i pyszne

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)