6 zasad, dzięki którym przywitasz wiosnę w dobrej formie!

Zobacz, jak postępować, by na wiosnę być w dobrej formie fizycznej i psychicznej!
/ 11.02.2014 07:37

Mroźne dni nie sprzyjają aktywnemu spędzaniu wolnego czasu. Beztroskie lenistwo zwykle umilamy sobie podjadając. Co i jak jeść, żeby mimo wszystko pozostać w dobrej formie?

6 nawyków, które

fot. Fotolia

 

1. Nie zapominaj o śniadaniach

To prawda, że zimowe chłodne i ciemne poranki nie sprzyjają wczesnym pobudkom i przygotowywaniu śniadań, dlatego o tym posiłku pomyśl już wieczorem poprzedniego dnia. To dobry moment na zalanie płatków owsianych niewielką ilością wody, aby ugotowanie ciepłej owsianki o poranku zajęło Ci mniej czasu.

 

2. Jedz powoli i z umiarem

Stale się spieszysz, jesz posiłki w biegu i nieregularnie? To duży błąd. Zanim do Twojego mózgu dotrze informacja o nasyceniu, musi minąć trochę czasu, dlatego tak ważne jest jedzenie bez pośpiechu i stresu.

 

3. Dobrze przemyśl swój wybór

Tak naprawdę wszystko, co jest dostępne w sklepach, możemy zjeść. Zastanówmy się tylko, jakie proporcje zachować, aby przygotowany posiłek miał bogatą wartość odżywczą.

 

4. Poszukaj słodkich alternatyw

Nawet pamiętając o śniadaniach i regularnych posiłkach, prędzej czy później nadejdzie taki moment, że nie będziemy w stanie oprzeć się słodyczom. To naprawdę normalne. Nie ma sensu na siłę opierać się tej pokusie.

 

5. Idź na spacer!

Jeśli do tej pory spędzałaś swój wolny czas oglądając telewizję nie licz na to, że mroźna zima zmotywuje Cię do biegania. Ale spacer z rodziną w słoneczne niedzielne popołudnie może być dobrą okazją, by zaczerpnąć trochę świeżego powietrza!

 

6. Złap dobry rytm dnia!

Rób to, co sprawia ci przyjemność i nie pozwól, by dopadła cię zimowa chandra. Dzięki temu będzie naładowana pozytywną energią!

 

napisane na podstawie informacji prasowej