POLECAMY

5 kroków do lata

1. Jedz regularnie W profilaktyce wzdęć i zaparć jednym z najważniejszych elementów jest prawidłowa i odpowiednio zbilansowana dieta. Pamiętaj, aby w ciągu dnia jeść 4 - 5 małych posiłków.
1. Jedz regularnie
W profilaktyce wzdęć i zaparć jednym z najważniejszych elementów jest prawidłowa
i odpowiednio zbilansowana dieta. Pamiętaj, aby w ciągu dnia jeść 4 - 5 małych posiłków. Nie należy pomijać żadnego z nich. Bardzo ważnym posiłkiem jest śniadanie - daje Ci energię na rozpoczęcie dnia. Kolację zjadaj najpóźniej dwie godziny przed położeniem się spać, zwracając uwagę, aby był to posiłek lekkostrawny.5 kroków do lata Unikaj potraw tłustych, wybierając chude gatunki mięsa i wędlin.

2. Pamiętaj o błonniku
Pomimo, że błonnik pokarmowy nie ulega w przewodzie pokarmowym trawieniu i wchłanianiu, to jednak wywiera istotny wpływ na czynność przewodu pokarmowego. Zwiększa on wypełnienie jelit, pobudza ich aktywność ruchową oraz tworzy korzystne podłoże do rozwoju pożądanej flory bakteryjnej. Dlatego też w Twojej codziennej diecie nie powinno zabraknąć takich produktów jak pełnoziarniste pieczywo, nasiona roślin strączkowych oraz warzywa i owoce.

3. Pij dużo wody
Osoby, które uskarżają się na problemy wynikające ze zbyt wolnego pasażu jelitowego, często zapominają o spożywaniu odpowiedniej ilości płynów, co może sprzyjać powstawaniu zaparć. Dlatego pamiętaj, aby codziennie wypijać przynajmniej 2 litry płynów (wskazana jest niegazowana woda mineralna). Pamiętaj także, aby wystrzegać się napojów gazowanych. Zawarty w nich dwutlenek węgla "rozpycha" jelita i jest przyczyną nieprzyjemnych wzdęć.

4. Ruszaj się
Regularny ruch jest bardzo ważnym elementem profilaktyki wzdęć i zaparć. Po pierwsze, zwiększona aktywność fizyczna wpływa na przyspieszenie pasażu jelitowego, co z kolei zmniejsza ryzyko syntezy związków szkodliwych dla naszego organizmu. Po drugie, systematyczny wysiłek fizyczny wpływa korzystnie na kształt sylwetki, przede wszystkim brzucha - jego jędrność.
Jeśli wiek czy przeciwwskazania lekarskie nie pozwalają Ci uprawiać intensywnych ćwiczeń, czy też trudno Ci zmobilizować się, aby uprawiać jakiś sport, staraj się często spacerować, zrezygnuj z windy na rzecz schodów. Takie zabiegi zmuszą Twój organizm do zwiększonej aktywności.

5. Włącz do codziennego menu Activię
Activia firmy Danone to produkt probiotyczny. Dzięki zawartości unikatowego szczepu bakterii probiotycznych ActiRegularis® naturalnie pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu naszych jelit. Badania kliniczne potwierdzają, że Activia jedzona codziennie, reguluje pracę jelit już w ciągu 14 dni. Dzięki Activii można poczuć jak praca jelit wraca do normy w naturalny i smaczny sposób!

Konsultacja tekstu: Lucyna Kozłowska, Specjalista ds. żywienia.
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)