bikini fot. Panthermedia

Talia twoich marzeń

Zbyt szeroka talia nadaje sylwetce masywny wygląd. Możesz ją jednak tak wymodelować, by latem z dumą założyć obcisłą bluzkę.
/ 21.05.2012 15:46
bikini fot. Panthermedia
Martwisz się zbyt szeroką talią, cellulitem na udach i kilkoma zbędnymi centymetrami w biodrach? Specjalnie dla ciebie przygotowaliśmy poradnik, dzięki któremu wypracujesz idealny wygląd.

Siła masażu

Masaż jest dobrym i prostym sposobem na pobudzenie mikrokrążenia w skórze i przyspieszenie spalania tkanki tłuszczowej. Masuj codziennie talię i brzuch chłodną wodą z dodatkiem soli kąpielowej. Rób to co najmniej przez 5 minut, aby skóra zaróżowiła się i rozgrzała. Po spłukaniu skóry zimną wodą nałóż wyszczuplający krem lub balsam do ciała. Do wymodelowania talii i ujędrnienia skóry możesz stosować również tzw. masaż ugniatający. Nie rób go jednak zbyt mocno. Wystarczy chwycić skórę wskazującym palcem i kciukiem, przytrzymać lekko, podnieść do góry i opuścić. Takie ruchy wykonuj od górnej części bioder aż po biust.

Jak zahamować apetyt

Gdy nadmierną szerokość talii zawdzięczasz nadwadze, zastosuj dietę, pamiętając przy tym, by:
  • nie czytać i nie oglądać telewizji przy spożywaniu posiłków. Sięgając machinalnie do talerza zjesz więcej niż powinnaś
  • jeść powoli, bo pierwsze sygnały zaspokojenia głodu rejestrowane przez mózg pojawiają się po 20 minutach od rozpoczęcia posiłku
  • nie robić zakupów żywnościowych z pustym żołądkiem.

Ćwiczenia na talię osy

To właśnie one są najskuteczniejszą metodą wymodelowania talii. Bez codziennej porcji ruchu pozostałe zabiegi nie przyniosą oczekiwanych rezultatów!
  • Stojąc wyciągnij w górę splecione dłonie, tak jakbyś chciała nimi dotknąć wysokiego sufitu.
  • Pochyl tułów w prawo, unosząc jednocześnie w górę lewą rękę. Wytrzymaj sekundę i pchnij rękę trochę wyżej. Zrób to samo w drugą stronę.
  • Leżąc na plecach unieś kolana i skrzyżuj stopy. Zrób skłon do przodu, dotykając prawym łokciem lewego kolana, a potem lewym - prawego.

Uroki tańca

Obwód talii nie powinien przekraczać u kobiet 80 cm (powyżej 88 cm wskazuje na otyłość typu brzusznego). Taniec pomaga zaś w modelowaniu talii, bo pracują wtedy m. in. skośne mięśnie brzucha. Ten rodzaj treningu wzmacnia je, ujędrnia skórę i zapobiega odkładaniu się tłuszczu. W szybkim, dyskotekowym tańcu w ciągu godziny możesz stracić nawet 400 kcal, w klasycznym - około 150 kcal.