płaski brzuch fot. Panthermedia

Superprogram na idealnie płaski brzuszek

Wystarczy tydzień, by zrzucić 2–3 kilogramy i pozbyć się fałdek na brzuchu! Wypróbuj nasz program i przygotuj się do wakacji!
/ 11.06.2012 13:24
płaski brzuch fot. Panthermedia
Płaski i jędrny – o takim brzuchu marzysz. Aby to osiągnąć, trzeba się napracować, a na to wciąż brakuje ci czasu i... wytrwałości.

Dlatego przygotowaliśmy dla ciebie specjalny plan. Nie obawiaj się jednak – nie chcemy wysyłać cię na żadną siłownię. Ćwiczyć możesz wszędzie, np. w pracy lub przed telewizorem, napinając mięśnie brzucha. Aby kuracja przyniosła efekty, warto pamiętać też o codziennej pielęgnacji ciała i diecie 1200 kcal. Jeżeli możesz, kochaj się jak najczęściej. Jeden akt seksualny pozwoli spalić nawet 350 kcal, a seria namiętnych pocałunków – 150 kcal. Raz w tygodniu zapomnij o wszystkich zasadach i rób to, co sprawia ci najwięcej przyjemności. Jeśli uda ci się wprowadzić w życie nasz plan, będziesz o 2–3 kilogramy chudsza. Warto spróbować.

Wystarczą 3 minuty

Wykorzystaj każdą wolną chwilę, by wyszczuplić brzuszek. O ile to możliwe, zrób sobie co jakis czas krótką, kilkuminutową przerwę w pracy. To doskonały moment na proste ćwiczenia rozciągające. Wystarczy mocno napiąć mięśnie brzucha, pamiętając o spokojnym oddychaniu. Do takich ćwiczeń nie potrzebujesz specjalnego stroju, przyrządów ani dużo miejsca. W dodatku  zajmie ci to zaledwie 3 minuty, wspaniale odpręży i zrelaksuje. Jeśli przez cały dzień jesteś na nogach i dużo chodzisz – gimnastykuj się na siedząco (patrz ćwiczenia 1 i 2). Gdy pracujesz przy biurku, lepsze efekty uzyskasz na stojąco (ćwiczenie 3).

1. Usiądź prosto, plecy i ręce oprzyj wygodnie. Weź głęboki wdech, napnij mocno mięśnie brzucha. Wytrzymaj 20 sekund. Wydychaj powietrze, rozluźnij mięśnie i odpoczywaj kolejne 20 sekund. Powtórz 12 razy.
2. Usiądź wygodnie, weź głęboki wdech, napnij mocno mięśnie brzucha i unieś wyprostowane ramiona do gľóry. Wytrzymaj. Wydychaj powietrze, opuść ręce i rozluźnij mięśnie. Powtórz 12 razy.
3. Stań prosto, oprzyj się plecami o ścianę. Napnij mięśnie brzucha i powoli zsuwaj się po ścianie, aż uda będą równolegle do podłogi. Wytrzymaj chwilę. Powróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtórz 12 razy.


Relaks i sposób na schudnięcie

Zanurz się w wannie napełnionej wodą o temperaturze ok. 40°C na 15 minut. Dodaj ujędrniający i oczyszczający płyn do kąpieli, np. Palmolive Thermal SPA, Purifying, 13 zł, lub sól morską z Morza Martwego, Bielenda, 12 zł. To twoi sprzymierzeńcy w walce o płaski brzuszek i szczupłą talię. Pozwalają oczyścić ciało z toksyn i nadmiaru wody. Co najmniej raz w tygodniu zrób sobie 20-minutową kąpiel odprężającą. Do wanny z ciepłą wodą dodaj 2–3 krople olejku lawendowego, np. Olejek do kąpieli, Bielenda Relaks, 15 zł (300 ml).

Dwa razy w tygodniu przygotuj kąpiel ujędrniającą:
  • kąpiel leśna: 1 garść igliwia sosny, 1 garść igliwia świerku, 1 garść igliwia modrzewiu. Mieszankę zalej litrem wody, zagotuj, przecedź i wlej do wanny z ciepłą wodą. Po kąpieli spłucz ciało i delikatnie osusz miękkim ręcznikiem.
  • kąpiel ziołowa: łyżka liści mniszka, łyżka kory kruszyny, 2 łyżki szałwii, 2 łyżki owoców kolendry, 2 łyżki liści i kwiatów bratka. Mieszankę ziołową zalej dwoma litrami wrzątku. Parz pod przykryciem 30 minut. Przecedź, napar wlej do wanny z ciepłą wodą i dwoma litrami tłustego mleka. Po kąpieli nie spłukuj ciała, tylko delikatnie osusz ręcznikiem.

Sposoby na rozbicie tłuszczu

  • masaż na sucho – rano po przebudzeniu chwyć palcami fałdkę na brzuchu, unieś ją, aby dobrze rozciągnąć tkankę podskórną i ściskaj kilka razy. Taki wyszczuplający masaż utrzymuje w dobrej kondycji tkanki, mięśnie i skórę oraz pobudza komórki do spalania tłuszczu.
  • prysznic – po wstaniu z łóżka weź kilkuminutowy prysznic – to świetny sposób na poprawienie krążenia i przyspieszenie rozpadu komórek tłuszczowych. Drobne kropelki wody działają jak pobudzający masaż. Zadbaj o to, by strumień wody był silny, bo tylko taki dobrze masuje ciało. Najpierw rozgrzej się pod gorącym natryskiem, potem przez 2–3 minuty polewaj brzuch zimną wodą. Zmiana temperatury sprawi, że krew zacznie szybciej krążyć.
  • masaż aromatyczny – rano wcieraj w brzuch olejek do masażu. Wybierz geraniowy, grejpfrutowy lub rozmarynowy. Pozwoli to rozbić grudki tłuszczu, poprawi krążenie, wygładzi i ujędrni skórę.
  • masaż w wannie – wieczorem podczas wyszczuplającej kąpieli przez 10 minut masuj skórę szorstką gąbką, przyrządem z gumowymi wypustkami lub sizalową rękawicą. Rób to zawsze kolistymi ruchami w kierunku serca. Rezultat takiego masażu można porównać z 20-minutowym biegiem. Wyszczupla on brzuch i wzmacnia osłabione mięśnie.

Przyspiesz metabolizm

Postaraj się jak najwięcej czasu spędzać na świeżym powietrzu. Wtedy do komórek dociera odpowiednia ilość tlenu i łatwiej spalić białko, węglowodany oraz tłuszcz. Aby się dotlenić, spaceruj. Rano doda ci to energii, a wieczorem pozwoli pozbyć się napięcia i zrelaksować. Gdy systematycznie maszerujesz, pobudzasz do pracy niemal wszystkie mięśnie. A to właśnie one najskuteczniej „pożerają” tłuszcz. Spaceruj w drodze do pracy. Wstań pół godziny wcześniej. Zejdź po schodach, nie używaj windy. Zamiast jechać autobusem, wysiądź przystanek wcześniej i pokonaj ten dystans pieszo.

Po spacerze wypij szklankę zielonej herbaty – wspomaga spalanie tłuszczu lub koktajl, który przyspiesza metabolizm.